ارتقاء مهارت‌های حوزه صنایع دستی با همکاری جهاددانشگاهی اردبیل
کد خبر: 3904953
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

ارتقاء مهارت‌های حوزه صنایع دستی با همکاری جهاددانشگاهی اردبیل

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل، گفت: با همکاری جهاددانشگاهی اردبیل، مهارت‌های حوزه صنایع دستی ارتقاء می‌یابد.

ارتقاء مهارت‌های حوزه صنایع دستی با همکاری جهاددانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، محمدرضا شایقی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل، ۲۶ خردادماه، در جلسه بررسی زمینه‌های همکاری فی مابین با جهاددانشگاهی استان اردبیل، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، جهاددانشگاهی با وورود علمی و آموزشی به حوزه صنایع دستی استان، می‌تواند بستر مناسب را برای توسعه اشتغال و ایجاد درآمد شاغلین و علاقه‌مندان این حوزه فراهم کند.
وی با اشاره به پیشینه صنایع دستی در استان اردبیل و احصاء نیاز‌های این حوزه، ادامه داد: برای حفظ میراث فرهنگی و هنری باید ضمن ترویج تولید آثار ارزشمند، به تربیت هنرمندان جدید و توانمندسازی شاغلین این حوزه پرداخته شود.
در این جلسه بهرنگ کوهی، سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل، با بیان اینکه آموزش‌های این نهاد در راستای اشتغال‌زایی و ارتقاء مهارت‌های نیروی انسانی انجام می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم با رشد و توسعه این صنایع ارزشمند، گام موثری در جهت ایجاد فرصت‌های ‏شغلی برداشته شود و جایگاه واقعی این صنعت در استان و کشور حفظ و ارتقا یابد.
وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی استان اردبیل با پنج مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت خود در سطح استان، آماده همکاری برای برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز در حوزه صنایع دستی، میراث فرهنگی و بوم‌گردی است.

انتهای پیام
captcha