ساخت ضریح بقعه متبرکه امامزاده سلیمان(ع) نیشابور + عکس
کد خبر: 3904975
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

ساخت ضریح بقعه متبرکه امامزاده سلیمان(ع) نیشابور + عکس

مسٔول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیشابور از آماده‌سازی ضریح بقعه متبرکه امامزاده سلیمان(ع) روستای عصمت‌آباد زبرخان جهت نصب خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام موسوی‌خواه، مسٔول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیشابور، 26 خردادماه با بیان این مطلب، گفت: این ضریح با هزینه‌ای بالغ بر180 میلیون تومان با چهارچوب چوبی و بدنه قلم کاری شده و دو ردیف میناکاری شامل بخشی از سوره هل اتی(انسان) و اشعاری در وصف امامزاده مزین شده است که توسط شاعر نام آشنای شهر نیشابور استاد صفادل سروده شده است.

وی افزود: این ضریح در مدت حدود یک سال توسط هنرمندان اصفهانی در کارگاه سیداسماعیل احمدی در اصفهان آماده شده و هزینه‌های آن توسط نذورات مردمی و کمک خیرین و اعتبار تخصیصی توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تهیه شده و اولین ضریح شهرستان نیشابور نام دارد که به سبک ضریح امام رضا(ع) ساخته شده است.

یادآور می‌شود، امامزاده سیدسلطان سلیمان از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است که بارگاه ایشان در روستای عصمت‌آباد زبرخان پذیرای زائران و مسافران است و دارا بودن 20 زائرسرا و محوطه سرسبز و زیبا از برنامه‌های خدماتی این بقعه متبرک است.

بقعه این امامزاده در روستای عصمت‌آباد زبرخان به فاصله 80 کیلومتری غرب مشهد و 35 کیلومتری غرب نیشابور در نزدیکی محور ارتباطی این دو شهر قرار دارد و از برنامه‌های فرهنگی روستا که در این بقعه برگزارمی‌شود می‌توان به ترتیل قرآن و اقامه نماز جماعت اشاره کرد.
 

حسن نجم‌الشریعه
انتهای پیام
captcha