کانون‌های مساجد از ارکان تأثیرگذار فرهنگی کشور هستند
کد خبر: 3905147
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۱

کانون‌های مساجد از ارکان تأثیرگذار فرهنگی کشور هستند

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: همان‌گونه که مساجد در صدر اسلام، نهادهای مهم سیاسی و فرهنگی بودند، امروز نیز کانون‌های مساجد، از ارکان تأثیرگذار فرهنگی کشور محسوب می‌شوند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان شب گذشته، 26 خردادماه در دیدار با اعضای ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: وجود کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سبب شده تا حضور فعال جوانان در مساجد افزایش پیدا کند و این یک مزیت و ظرفیت بزرگ محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: هر فعالیتی که باعث رونق مساجد شود، باید از آن استقبال کرد؛ لذا باید به دنبال برنامه‌هایی باشیم که بتوان نوجوانان و جوانان را به سمت مساجد جذب کنیم، حتی نفس همین حضور نیز می‌تواند در عرصه فرهنگی و اجتماعی بسیار تأثیرگذار باشد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: همان‌گونه که مساجد در صدر اسلام، نهادهای مهم سیاسی و فرهنگی بودند، امروز نیز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، از ارکان تأثیرگذار فرهنگی کشور محسوب می‌شوند که می‌توانند در هر نقطه‌ای، سرمنشأ تحولات فرهنگی شوند.

وی افزود: وجود یک‌هزار و 400 کانون فرهنگی و هنری در استان یک ظرفیت بالقوه است؛ عضویت 75 هزار نفر در بدنه این کانون‌ها به مثابه یک لشکری است که اگر به صورت صحیح از آن‌ها فعالیت خواسته شود و به سمت تولید محتوا هدایت شوند و فرماندهی و مدیریت درست از آن‌ها داشته باشیم می‌تواند به یک ظرفیت عظیم تبدیل شود.

محامی با تاکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری در تولید محتوا در فضای مجازی و ارائه خوراک فکری به مخاطبان تلاش خودشان را دوچندان کنند، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری با ارائه طرح‌های مبتکرانه زمینه جهش و بالندگی فرهنگ و هنر استان را فراهم کنند.

وی اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان به کارهای فرهنگی نیاز دارد و کار کانون‌های فرهنگی و هنری در این خطه نسبت به سایر استان‌ها دارای سختی و ارزش بیشتری است. سیستان و بلوچستان استانی مذهبی است و مساجد رونق خاص خود را دارند که این جای خرسندی است، اما از طرف دیگر تنگدستی مردم را نیز داریم، البته با این وجود در حوزه مذهبی همه در حد توانشان پای کار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه هر گونه کوتاهی در عرصه فرهنگی، بی‌انصافی است و میدان را برای دشمن خالی می‌کند، تأکید کرد: تشکیل کانون‌های جدید فرهنگی و هنری مساجد و جذب بیشتر اعضا باید به‌عنوان یک اولویت پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha