راه‌اندازی سازمان فرهنگی و هنری «جهادی» و «مجازی» / تولید ۱۴۰ هزار محتوای فرهنگی
کد خبر: 3906243
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
حجت‌الاسلام امرودی خبر داد؛

راه‌اندازی سازمان فرهنگی و هنری «جهادی» و «مجازی» / تولید ۱۴۰ هزار محتوای فرهنگی

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به تولید ۱۴۰ هزار محتوای فرهنگی و دینی در ایام کرونا و انتشار آن‌ در فضای مجازی و رسانه‌ای، از راه‌اندازی سازمان فرهنگی و هنری «جهادی» و «مجازی» و فرهنگسرای منتظر با هدف تبلیغ فرهنگ اسلامی‌ _ ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، اولین نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امروز دوشنبه دوم تیرماه، در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ابتدای این نشست با تبریک آغاز دهه کرامت و گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، اظهار کرد: بعد از تغییر مدیریت سازمان، مسیر و رویکرد جدیدی تعریف شد تا بتوانیم براساس این رویکرد خدمات خود را ارائه دهیم. حقیقت این است که این روز‌ها مردم از کلنگ‌زدن پروژه‌ها خسته شده‌اند. لذا رویکرد جدید ما افتتاح کردن است که متأسفانه با شیوع ویروس منحوس کرونا، برنامه‌های ما با مشکل روبه‌رو شد و باید براساس این شرایط برنامه‌های خود را تعریف می‌کردیم.

وی با اشاره به تولید ۱۴۰ هزار اثر هنری، فرهنگی و مذهبی در دوران کرونا، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد؛ ما نیز در جریان مبارزه با شیوع کرونا، این تهدید را به فرصت تبدیل کردیم و به فضل خدا چیزی شبیه به معجزه رقم خورد و همگی شاهد بودیم که محتوا‌های تولید شده از سوی سازمان در فضای مجازی، صدا و سیما و رسانه‌ها منتشر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی با بیان اینکه فرهنگ، هنر و رسانه سه عنصر مهم این سازمان است، افزود: فضای فعلی و تغییرات فرهنگی نیاز به فضای آرام دارد، لذا لازمه موفقیت سازمان این است که تمام یارانش از جمله فرهنگ‌دوستان و به ویژه اصحاب رسانه، فضایی آرام‌بخش را فراهم کنند و از حاشیه‌های غیر هنری و فرهنگی دوری کنیم تا ثمره فعالیت‌ها را ببینیم. اینگونه می‌توانیم پیام‌های ناب فرهنگی، دینی، اخلاقی، متقن و عقلانی داشته باشیم و به مخاطب عرضه کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تأکید بر تشکیل سازمان فرهنگی و هنری جدید به آغاز خدمات‌رسانی مجموعه پردیس‌های شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: حقیقت این است که سازمان فرهنگی هنری جدیدی باید شکل گیرد؛ مجموعه پردیس ملت با اضافه شدن ۹۰۰ صندلی تماماً خدمات سینمایی ارائه می‌دهد. از امروز تمام پردیس‌های تهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فیلم نمایش خواهند داد چراکه مردم خسته شده‌اند و باید اوقات فراغت مردم پربار باشد. از امروز همه مردم می‌توانند از این خدمات بهره برند. بر همین اساس روز چهارشنبه دو فیلم نمایش داده شده در جشنواره فیلم فجر اکران خواهد شد.
 
آغاز کلاس‌های آموزشی

وی از آغاز کلاس‌های آموزشی این مرکز خبر داد و گفت: از امروز یک هزار و ۵۰۰ دوره در موضوعات مختلف در فرهنگسرا‌های سراسر تهران برگزار خواهد شد؛ در حالی که از اول اسفند مجموعه‌های شهرداری تهران تعطیل بوده‌اند که همین موضوع ضرر انباشته‌ای را متوجه ما کرد.

امرودی با اشاره به اینکه جامعه امروز نیازمند امید و امیدآفرینی است، از برگزاری تمام کلاس‌های این سازمان در فضای مجازی برای همه مردم ایران خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت فضای مجازی فرهنگسرای مجازی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را فعال کرده‌ایم که براساس آن تمام برنامه‌های ما در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از طریق فضای مجازی برای سراسر ایران و حتی به صورت فراملی از طریق بخش مجازی ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: ایجاد «فرهنگسرای منتظر» در کنار نماز جمعه و «سازمان فرهنگی هنری جهادی» از اتفاقات جدید این سازمان است. سازمان فرهنگی و هنری جهادی خدماتی را به محرومان در قالب کمک مؤمنانه و مواسات به مردم ارائه خواهد داد و فرهنگسرای منتظر به نمازگزاران و خانواده‌هایی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند خدماتی را ارائه می‌کند. البته این سازمان‌ها بیشتر نشده‌اند، بلکه ظرفیت‌های جدیدی را اضافه کرده‌ایم.
 
وی در ادامه با اشاره به تشکیل شورای اندیشه‌ورز در سازمان فرهنگی و هنری گفت: مقام معظم رهبری در سخنان خود بارها بر تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز تأکید داشته‌اند، هیئت‌هایی که یکی در رأس باشد و دیگری در لایه‌لایه‌های گوناگون جامعه؛ بر همین اساس سازمان فرهنگی و هنری مهمترین برنامه خود را مبتنی بر این شوراها پیش برد و بر این اساس هیئت‌هایی را راه‌اندازی کرد که در آنها، اساتید معتبری در حوزه‌های مختلفی چون محیط زیست، خانواده، مهدویت و ... حضور دارند و تشکیل جلسه داده و سیاستگذاری می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی ادامه داد:‌ با تقسیم کاری که در سطح تهران انجام شده، شبکه‌سازی و انجام کارهای تلفیقی را آغاز کرده‌ایم. از آنجایی که تهران می‌تواند بر همه کشور مؤثر باشد، ما هم ارتباطمان را با شورای استان‌ها برقرار کرده‌ایم. امروز تغییرات و تنوع تغییرات بالا رفته و مقاومت در مقابل آن کم شده است. در حالی که هیچکس از سازمان جدا نخواهد شد، اما همه زیر مجموعه‌های خود را مورد بازنگری قرار خواهیم داد و سیاست‌های کلان ما نوشته شده و به تصویب نیز رسیده است.
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه عنوان جدید «شهر آموخت» برای بخش آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انتخاب شده است، به برخی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای تابستان اشاره کرد و گفت: تمام برنامه‌های تابستان این سازمان منوط به اخذ مجوز ستاد مبارزه با کرونا خواهد بود. بر همین اساس سبک زندگی ایرانی اسلامی و هویت ملی رویکرد تولیدات ما برای آن برنامه‌ها خواهد بود که در این زمینه سمفونی «گام دوم»، سمفونی‌های «شهید سلیمانی» و «شهیدان سلامت» را در دستور کار داریم.
 
وی ادامه داد:‌ دهکده نوجوان پلاس، جشنواره ۶ و ۷، تهران گشت، جشنواره‌های شادی که در پارک‌ها برگزار خواهد شد، کتابستان و کتابگرد هدهد، مجموعه مطالب آموزشی در مورد کتابخوانی کودک و نوجوان، پاتوق کتاب، دوره مجازی کتابخوانی، جام کتابخوانی کودک و نوجوان و باشگاه‌های کتابخوانی، مسابقه کتابخوانی مجازی مناسبتی، کتابخوان کوچک،‌ پویش مردمی کتابخوانی، پیشنهاد کتاب‌های کار آفرینی به مناسبت سال جهش تولید از جمله فعالیت‌های در نظر گرفته شده برای تابستان است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به تولید فیلم سینمایی «حاج قاسم سلیمانی» گفت: برای این فیلم با دو کارگردان صحبت شده است و دست کم در چهار جلسه حضور داشته‌ام و تا جایی که اطلاع دارم ابراهیم حاتمی‌کیا مشغول بررسی زوایای مختلف زندگی سردار سلیمانی است چراکه از ابعاد مختلف می‌توان به این سردار شهید پرداخت. ما هم نگاه خودمان را داریم اما فعلاً اجازه دهید که در مورد زاویه دید خودمان صحبت نکنیم. مهم این است که حاج قاسم را به یک جا و یک فیلم محدود نکنیم.

وی با بیان اینکه در سند راهبردیمان چهار بخش تولید، توزیع، تبلیغ و مصرف داریم، گفت: در ابتدا با تولید شروع کردیم و به مدت یک ماه است که به مصرف ورود پیدا کرده‌ایم. در مسیر فعالیت‌هایمان به تمامی فعالیت‌های فرهنگسراها بازنگری خواهیم داشت.
انتهای پیام
captcha