توسعه اشتغال صنایع دستی، تاثیر بسزایی در تحقق شعار سال دارد
کد خبر: 3906658
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴

توسعه اشتغال صنایع دستی، تاثیر بسزایی در تحقق شعار سال دارد

فرمانده سپاه ناحیه سرعین گفت: با توجه به اینکه ترویج و توسعه تولیدات و اشتغال در بخش صنایع دستی، تاثیر بسزایی در تحقق شعار سال دارد، سپاه شهرستان سرعین از فعالیت‌های آموزشی، ترویجی و تولیدی صنایع دستی حمایت می‌کند.

حمایت سپاه از فعالیت‌های حوزه صنایع دستی شهرستان سرعینبه‌ گزارش ایکنا از اردبیل، سرهنگ علی راحلی، فرمانده سپاه ناحیه سرعین، هفتم تیرماه، در نشست با معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، اظهار کرد: تولیدات صنایع دستی نقش مهم و ارزنده‌ای در شعال امسال مبنی بر جهش تولید داشته و می‌تواند زمینه برای رونق و توسعه اشتغال را فراهم آورد.
وی با اشاره به تولیدات فاخر صنایع دستی توسط تولیدکنندگان و صنعتگران در این حوزه، عنوان کرد: ترویج فعالیت‌ها در این حوزه نیازمند افزایش آموزش‌ها و بهره‌مندی هر چه بیشتر علاقمندان از این آموزش‌هاست تا زمینه توسعه تولیدات در این شهرستان فراهم آید.
فرمانده سپاه ناحیه سرعین افزود: در راستای ترویج تولیدات و اشتغال در بخش صنایع دستی که تاثیر مستقیمی بر جهش تولید و حل مشکلات در این حوزه ایفا خواهد کرد، سپاه شهرستان از فعالیت‌های آموزشی، ترویجی و تولیدی صنایع دستی حمایت خواهد کرد.
راحلی گفت: این حمایت‌ها در بخش‌های مالی و سایر حوزه‌ها که زمینه برای رونق تولید در این بخش را فراهم آورد خواهد بود که انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط نیز در این بخش حمایت‌های لازم را فراهم آوردند تا بتوانیم شاهد توسعه صنایع دستی و تولیدان این حوزه باشیم.

امضای تفاهم‌نامه همکاری با میراث فرهنگی برای رونق صنایع دستی در سرعین
در این نشست ناصر محمودی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، اظهار کرد: براساس توافق انجام شده با فرمانده سپاه شهرستان، تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت صنایع دستی این اداره کل و سپاه ناحیه سرعین منعقد خواهد شد تا شاهد حمایت این نهاد از فعالیت‌های این حوزه در شهرستان سرعین باشیم.
وی افزود: با توجه به اینکه شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری جهش تولید تعیین شده است تمامی تلاش خود را به کار می‌گیریم تا شاهد تحقق این شعار در بخش صنایع دستی باشیم که در نظر داریم تا در این راستا از ظرفیت سایر نهاد‌ها نیز بهره لازم را ببریم.

انتهای پیام
captcha