آغاز مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف مشهد
کد خبر: 3910245
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

آغاز مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف مشهد

مسئول امور قرآنی بانوان اوقاف خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات قرآن مشهد از برگزاری مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات در روزهای ۲۶ و ۲۷ تیرماه خبر داد.

آغاز مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف مشهدزبیده بیگلری، مسئول امور قرآنی بانوان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی‌ در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: مرحله مقدماتی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف با هدف پایش متسابقان برای حضور در مسابقات سطح شهرستانی در مشهد و طرقبه‌ و شاندیز در حال برگزاری است.

وی افزود: 296 متسابق مشهدی به تفکیک 166 آقا و 130 بانو و 136 متسابق از طرقبه‌وشاندیز به تفکیک 65 آقا و 71 بانو در تمامی رشته‌ها در این مرحله به رقابت می‌پردازند و افرادی که نمره حد نصاب را کسب کنند، به مرحله شهرستانی راه خواهند یافت.

بیگلری گفت: این دوره از مسابقات در مشهد در بخش بانوان در محل مؤسسه سرابیها و در بخش آقایان در محل اداره اوقاف استان تا سه‌شنبه 24 تیرماه ادامه دارد، ضمن اینکه این مرحله در سایر شهرستان‌ها به جز طرقبه و شاندیز برای ایجاد فرصت حضور متسابقان در سطوح بالاتر اجرا نشده است.

مسئول امور قرآنی بانوان اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی تصریح کرد: ملاک حد نصاب نمره در رشته حفظ کسب نمره بالا در تجوید و در رشته قرائت تحقیق و قرائت ترتیل، صوت و لحن است که در صورت کسب نمره بالا متسابق به مرحله شهرستانی راه می‌یابد.

وی در خصوص سایر شهرستان‌ها ابراز کرد: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در سایر شهرستان‌ها به‌صورت ویدئوکنفرانسی به اتمام رسیده و برگزاری به این صورت است که متسابق براساس زمانبندی در اداره اوقاف آن شهرستان حضور یافته و داوران از طریق مجازی به داوری پرداختند.

مسئول امور قرآنی بانوان اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی اظهار کرد: داوری از طریق ویدئوکنفرانس مقرون به صرفه است و از طرفی با توجه به کیفیت برگزاری از این طریق، داوران نیز از این نحوه داوری رضایت داشته و استقبال کردند تا حدی که برخی ابراز کردند در شرایط معمولی نیز به این طریق برگزار شود.

بیگلری بیان کرد: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در شهرستان طرقبه‌وشاندیز پس از اعلام نتایج مرحله مقدماتی در روزهای 24 و 25 تیرماه به‌صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر(ع) برگزار خواهد شد.

وی در خصوص نحوه برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن مشهد گفت: برگزاری این مرحله از مسابقات در مشهد پس از اعلام نتایج مرحله مقدماتی به صورت حضوری نیز پیش‌بینی شده است و در روزهای 26 و 27 تیرماه برگزار می‌شود. مکان برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف مشهد متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha