شیخ صفی‌الدین اردبیلی تنها مجموعه طراحی‌شده با آئین شیعی است
کد خبر: 3911489
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

شیخ صفی‌الدین اردبیلی تنها مجموعه طراحی‌شده با آئین شیعی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: اهمیت مجموعه جهانی شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی به اندازه‌ای است که معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث فرهنگی در اولین جلسه هیئت امنای پایگاه‌های جهانی اذعان کرد که این مجموعه تنها پایگاه منحصربه‌فرد جهانی است که براساس آئین شیعی طراحی شده است.

شیخ صفی‌الدین اردبیلی تنها مجموعه طراحی‌شده با آئین شیعی استبه‌ گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، ۳۰ تیرماه در جلسه شورای راهبردی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، اظهار کرد: مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از مهمترین پایگاه‌های جهانی به شمار می‌رود که شهره بین‌المللی دارد.
وی با اشاره به اولین جلسه هیئت امنای پایگاه‌های جهانی در روز‌های گذشته، بیان کرد: اهمیت این مجموعه جهانی به اندازه‌ای است که معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث فرهنگی در این جلسه دقایقی به توصیف این مجموعه پرداخته و اذعان کردند که مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی تنها مجموعه منحصربه‌فرد جهانی است که براساس آیین شیعی طراحی شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: علاوه بر معاون وزیر میراث فرهنگی، دکتر حداد عادل نیز در این جلسه در مورد اهمیت مجموع جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیل و فرش شیخ‌صفی، این فرش را بی‌نظیرترین فرش دنیا و اهمیت آن را به اندازه‌ای دانسته که این فرش در ورودی موزه ویکتوریا آلبرت لندن جانمایی شده است.
فلاحی با اشاره به اذعان دیگر حاضران و پیشکسوتان این حوزه به جایگاه فاخر این مجموعه جهانی در جلسه مذکور عنوان کرد: در سال‌های اخیر در زمینه ساماندهی این مجموعه جهانی اقدامات گسترده‌ای انجام شده که این امر می‌تواند زمینه برای معرفی هر چه بیشتر این اثر در سطح بین‌المللی را فراهم اورد.
وی گفت: مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی یکی از مراکز مهم عرفان و تصوف، متاثر از اندیشه‌ها و مفاهیم عرفانی بوده است که می‌تواند زمینه‌ساز حضور گردشگران از مناطق مختلف جهان در استان شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از راه‌اندازی موزه و پژوهشکده صفویه‌شناسی در اردبیل خبر داد و افزود: امسال طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در پایگاه جهانی شیخ‌صفی‌الدین به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام
captcha