اجرای طرح ملی تابستانه «فهما» در مساجد سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3912708
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹

اجرای طرح ملی تابستانه «فهما» در مساجد سیستان‌وبلوچستان

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد سیستان‌وبلوچستان گفت: تابستان امسال با طرح ملی تابستانه «فهما» در مساجد سطح استان، در خدمت کودکان و نوجوانان هستیم که با توجه به اهمیت مسئله شیوع کرونا، سعی شده تا دستورالعمل‌های بهداشتی و اطلاعیه‌های ستاد ملی کرونا به‌طور کامل رعایت شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مهدی پودینه، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان امروز، یکشنبه 5 مردادماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: در روایات متعددی از ائمه اطهار(ع) نسبت به بهره‌برداری اصولی و سودمند از وقت سفارش شده است؛ بنابراین برنامه‌ریزی‌هایی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد صورت می‌گیرد تا ذیل آن گروه سنی هدف از اوقات فراغت خود بهترین استفاده را داشته باشند.

وی اظهار کرد: هر ساله با فرارسیدن ایام تابستان و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اجرا می‌شود که امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، این طرح با در نظر گرفتن ملاحظات خاصی به اجرا درآمده است.

پودینه ادامه داد: تابستان امسال با طرح ملی تابستانه «فهما» در مساجد سطح استان، در خدمت کودکان و نوجوانان سیستانی‌ و بلوچستانی هستیم که با توجه به اهمیت مسئله شیوع کرونا، سعی شده تا دستورالعمل‌های بهداشتی و اطلاعیه‌های ستاد ملی کرونا به‌طور کامل رعایت شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان بیان کرد: برنامه‌های این طرح ملی در سه حوزه شبستان فرهنگ، شبستان هنر و شبستان نوآوری از نیمه تیرماه آغاز شده و به مدت دو ماه تداوم خواهد داشت.

وی با بیان این‌که سعی شده تا حتی‌المقدور برخی برنامه‌ها به‌صورت مجازی اجرا شود، افزود: در این طرح برنامه‌های متنوعی از قبیل همایش، جشنواره و کارگاه در بخش‌های کتاب، رسانه، سرود، فیلم، فناوری و نمایش تدارک دیده شده است.

پودینه اظهار کرد: برنامه‌های این طرح با موضوعات قرآن، عترت، احکام، اخلاق، عقاید، اطلاع‌رسانی و ارتباطات، سلامت و تندرستی، تولید علم، اشتغال و تکنولوژی ارتباطات با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی درحال اجراست.

وی گفت: هدف ما از اجرای تابستانه فهما، بالندگی و رشد فکری است که یک نوجوان و جوان می‌تواند از اوقات فراغت خود کسب کند. طبیعتاً جهت دادن به این هدف از گذرگاه مسجد، تأثیر بسزایی در اندیشه و سبک زندگی آینده شرکت‌کنندگان در این طرح ملی بر جای خواهد گذاشت.

این مقام مسئول همچنین به اجرای طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» در استان اشاره کرد و افزود: این طرح از سه‌شنبه گذشته، با هدف تجلیل از خانواده‌های شهدا به اجرا درآمد تا فرصت مناسبی برای ارتباط نسل جوان با خانواده شهدا فراهم شده و این قشر بی‌واسطه با راه و اهداف شهدا آشنا شوند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های ‌مساجد استان اظهار کرد: طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» به‌همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور، قرار است تا پایان شهریورماه، با هدف دلجویی از خانواده معظم شهدا و بزرگداشت ایثارگران در استان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha