برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در حرم رضوی
کد خبر: 3913405
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در حرم رضوی

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: پنجشنبه همزمان با نهم ذی‌الحجه، مراسم پرفیض قرائت دعای عرفه در حرم رضوی برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: روز نهم از ماه ذی‌الحجه روز عرفه و از ایام مهم اسلامی است و حق تعالی، بندگانش را به عبادت در این روز فراخوانده و سفره‌های جود و احسان خود را برای آن‌ها گسترده و شیطان در این روز تحقیر و رانده شده و خشمناک است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه دعای عرفه در حرم مطهر رضوی گفت: در مراسم عرفه که با مرکزیت صحن جامع حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌مهدی میر‌باقری به ایراد سخن خواهد پرداخت، همچنین حجت‌الاسلام جعفر اسلامی‌فر دعای سراسر معنوی عرفه را قرائت می‌کند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ابراز کرد: مراسم قرائت دعای عرفه امام حسین(ع) همزمان با روز پنجشنبه نهم مردادماه مصادف با نهم ذی‌الحجه از ساعت 16:30 تا 17:30 در حرم رضوی برگزار می‌شود.

گنابادی‌نژاد با اشاره به اینکه در این روز به مناسبت شهادت حضرت مسلم بن عقیل و هانی بن عروه در حرم مطهر مراسم روضه‌خوانی توسط احمد واعظی دایر است، ابراز کرد: این برنامه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و زیر نظر کارشناسان امر و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود. به این صورت که فرش‌ها به صورت یک درمیان (شطرنجی) پهن شده و برروی هر فرش افراد محدود یا به صورت خانوادگی مستقر می‌شوند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تأکید کرد: به منظور رعایت مسائل بهداشتی زائران کتب ادعیه، جانماز، چادر نماز و ماسک همراه داشته باشند، البته در ورودی‌های حرم مطهر ماسک، کیسه نایلون و مواد ضد‌عفونی کننده دست در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha