عزاداری هیئت‌ها در فضاهای باز انجام شود
کد خبر: 3916687
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳

عزاداری هیئت‌ها در فضاهای باز انجام شود

معاون استاندار کرمان گفت: عزاداری هیئت‌ها نباید به صورت دسته‌روی باشد و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضاهای باز انجام شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار امروز شنبه، 25 مردادماه در نشست استانی ستاد مدیریت کرونا اظهار کرد: ستاد ملی مدیریت کرونا در حوزه اقتصادی مصوب کرده در پرداخت تسهیلاتی که برای واحدهای صنفی و مردم در بحث کرونا تعلق گرفته، اگر کسی دارای چک برگشتی است این موضوع مانع تسهیلات نباشد.

وی افزود: در بحث برگزاری کنکور تأکید است حوزه‌های امتحانی دارای وسعت کافی باشند و مکان‌های مختلفی در نظر گرفته شده و تجمع همراهان داوطلبان در حاشیه این مکان‌ها ممنوعیت دارد و درخواست داریم مردم در اطراف حوزه‌های امتحانی تجمع نداشته باشند.

بصیری با اشاره به اینکه بحث ماه محرم و عزاداری‌ها حائز اهمیت است، تصریح کرد: تبلیغات اسلامی و گروه‌های بازرسی دستورالعمل‌ها را بررسی می‌کنند و باید طبق مصوبات ملی عمل کنیم. مراسم در فضاهای مسقف به صورت وعظ و سخنرانی با فاصله اجتماعی است. عزاداری هیئت‌ها نباید به صورت دسته‌روی باشد و باید با رعایت پروتکل در فضاهای باز انجام شود.

معاون استاندار کرمان با اشاره به اینکه در موکب‌ها و جاهایی که سالیانه نذورات داشتند، پخش و توزیع نذورات ممنوع است و اگر کسی می‌خواهد خدمتی کند، باید در فضاسازی تبلیغی و صوتی عمل کند (ایستگاه صلواتی و موکب) اظهار کرد: مصوبه‌ای برای اطلاع‌رسانی کافی به مردم داشتیم که شهرداری و دهیاری‌ها در فضاهای شهری و روستائی اقدام کنند تا فضای محرم بیشتر نمود داشته باشد.

بصیری درباره برگزاری نمایشگاه‌ها تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها در وضعیت قرمز و نارنجی صلاح نیست و با توجه به اینکه استان کرمان هنوز در وضعیت قرمز به سر می‌برد نمایشگاه عمومی نخواهیم داشت و نمایشگاه تخصصی با رعایت پروتکل منعی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: براساس اعلام کشوری، میانگین شیوع بیماری در کل کشور به تثبیت رسیده و احتمالاً نزولی است به شرط اینکه ایام محرم و صفر را به صورت ایمن پشت سر بگذاریم و تأکید بر رعایت پروتکل‌ها در مراسم عزاداری برای این است که سیر نزولی بیماری را در کشور داشته باشیم.

معاون استاندار کرمان با اشاره به اینکه کادر درمانی کار خود را به خوبی انجام می‌دهد، اظهار کرد: در استان کرمان در هفته گذشته ۱۱ هزار و ۱۷ مورد بازرسی داشته‌ایم که منجر به رسیدگی، برخورد و پلمب برخی واحدهای متخلف شده و این موارد به کمک کادر درمانی می‌آید تا شیوع بیماری کمتر شود.

وی تصریح کرد: مجازات‌هایی برای متخلفان در زمینه مبارزه با کرونا در نظر گرفته و دستورالعمل آن فراهم شده که باید ابلاغ شود.

انتهای پیام
captcha