برگزاری عزای سیدالشهداء(ع) همراه با حفظ سلامت مردم باشد
کد خبر: 3917247
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸

برگزاری عزای سیدالشهداء(ع) همراه با حفظ سلامت مردم باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: ما باید سعی کنیم دوگانه‌ای که دشمن ایجاد می‌کند را از بین ببریم؛ هم عزای سیدالشهدا (ع) را برگزار می‌کنیم و هم سلامتی و جان مردم را حفظ می‌کنیم.

برگزاری عزای سیدالشهداء(ع) همراه با حفظ سلامت مردم باشدبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، دوشنبه 27 مردادماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال در همه شهرهای استان مراسم و مجالس مربوط به عزای سیدالشهداء(ع) در روضه‌های خانگی در بین بانوان البته با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی افزود: بانیان مجالس عزای سیدالشهداء(ع) مراسمات خود را در فضای باز مانند حیاط منازل یا در کوچه‌ها برگزار می‌کنند.

قدرتی ادامه داد: همه عزاداران حسینی به پویش هر منزل یک پرچم و هر منزل یک حسینیه بپیوندند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه فضایی ایجاد شده که برخی سعی کرده‌اند یک دوگانگی در جامعه ایجاد کنند، اظهار کرد: این دوگانگی «یا عزای سیدالشهداء(ع) یا حفظ جان مردم» را قبول نداریم؛ عزاداری شهادت امام حسین(ع) بایستی با حفظ جان مردم و با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: ما باید سعی کنیم دوگانه‌ای که دشمن ایجاد می‌کند را از بین ببریم؛ هم عزای سیدالشهدا (ع) را برگزار می‌کنیم و هم سلامتی و جان مردم را حفظ می‌کنیم.

قدرتی تأکید کرد: برگزاری روضه‌های محرم حتماً باید باشد و قابل تعطیل شدن نیست؛ حیف است مجالس امام حسین(ع) تعطیل شود و در طول تاریخ نیز چنین سابقه‌ای نداشته‌ایم.

انتهای پیام
captcha