رقابت‌های قرآنی دستگاه قضا در فارس پایان یافت
کد خبر: 3918048
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

رقابت‌های قرآنی دستگاه قضا در فارس پایان یافت

معاون فرهنگی دادگستری فارس از برگزاری مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات قرآن كاركنان و خانواده‌های دستگاه قضا در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدصدرالله رجائی‌نسب، معاون فرهنگی دادگستری فارس در گفت‌وگو با ایكنا، با بیان اینكه مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دستگاه قضا در این استان برگزار شد، گفت: این مسابقات طی مردادماه امسال ویژه كاركنان و خانواده‌های آنان در استان فارس برگزار شد.

وی افزود: این مسابقات در دو بخش بزرگسال و زیر 16 سال و همچنین بانوان و آقایان و به دو صورت كتبی و شفاهی برگزار شد كه نتایج آن نیز اعلام شده است.

رجائی‌نسب با اشاره به رشته‌های این مسابقات گفت: این مسابقات در دو بخش كتبی و شفاهی برگزار شد كه رشته‌های شفاهی شامل قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، حفظ یك، 2، 5، 10، 20 جزء و كل قرآن و رشته‌های كتبی شامل تفسیر، مفاهیم قرآن و حفظ موضوعی بوده است.

معاون فرهنگی دادگستری فارس با بیان اینكه قریب 450 نفر در این مسابقات شركت كردند، افزود: از این تعداد 112 نفر در رشته‌های شفاهی و بیش از 300 نفر در رشته‌های كتبی شركت كردند كه با توجه به شرایط شیوع كرونا، آزمون رشته‌های شفاهی به‌صورت ضبط تلاوت‌ها و رشته‌های حفظ به‌صورت تماس تصویری و آنلاین و رشته‌های كتبی نیز به‌صورت غیرحضوری و از طریق سامانه برگزار شد.

وی با یادآوری اینكه مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در اواخر خردادماه برگزار شد، زمان مرحله بعدی را آبان‌ماه سال جاری اعلام كرد و گفت: مرحله بعدی مرحله نهایی كشوری است كه در خود مراكز استان‌ها برگزار خواهد شد و بعد از آن مرحله نهایی كشوری به میزبانی یكی از استان‌های كشور خواهد بود.

انتهای پیام
captcha