اعلام ویژه‌برنامه‌های ایام سوگواری ماه‌های محرم و صفر فرهنگسرای اخلاق
کد خبر: 3918067
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

اعلام ویژه‌برنامه‌های ایام سوگواری ماه‌های محرم و صفر فرهنگسرای اخلاق

همزمان با فرارسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حسین بن علی (ع)، دوازده برنامه شاخص فرهنگسرای اخلاق در ماه‌های محرم و صفر اعلام شد.

اعلام ویژه‌برنامه‌های ایام سوگواری ماه‌های محرم و صفر فرهنگسرای اخلاقبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اخلاق؛ مرضیه خسروی بروجنی، مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده و رئیس فرهنگسرای اخلاق، ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) در تشریح برنامه‌های این منطقه گفت: دوازده برنامه محوری در این منطقه در قالب‌های میدانی، فضای مجازی و همچنین فعالیت‌های جهادی در ماه‌های محرم و صفر سال جاری تدارک دیده شده که به تدریج به مرحله اجرا درمی‌آید.

وی افزود: «در سوگ نینوا» از جمله برنامه‌های شاخص ماه محرم است که در قالب ۱۰ مجلس تعزیه‌خوانی با حضور پیشکسوتان هنر تعزیه‌خوانی کشور و با مشارکت شهرداری منطقه چهارده، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و کانون کهربای تعزیه در دهه اول ماه محرم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در آمفی تئاتر رو باز بوستان سهند اجرا می‌شود.

خسروی بروجنی، برنامه جهادی «همدلی کریمانه و شور حسینی» را از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای اخلاق برشمرد و گفت: در قالب این برنامه، سه‌شنبه چهارم شهریور ماه سالجاری، ۳۰ دستگاه تبلت اهدایی یکی از خیرین، به خانواده‌های دانش‌آموزان نیازمندی که در روستا‌های ابراهیم‌آباد، زیوار و احمدآباد به علت فقدان امکانات اینترنتی از ادامه تحصیل محروم شده‌اند، اهدا می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده در تشریح سوگواره هنری نوجوانان «بر مدار حسین(ع)» گفت: فرهنگسرای اخلاق در ششمین دوره این سوگواره، علاوه بر رشته تعزیه‌خوانی نوجوانان به صورت فردی و گروهی در فضای مجازی، در سایر رشته‌های هنری طراحی پوستر با موضوع «شهید حاج قاسم سلیمانی و عاشورا»، شعر و داستان‌نویسی با موضوع «عاشورا و مسئولیت‌پذیری» نیز برگزار می‌شود.

رئیس فرهنگسرای اخلاق، به تولید مجموعه پادکست «پیرغلامان» شامل گلچینی از نوا‌های ماندگار پیرغلامان و مرثیه خوانان در گذشته ایران اشاره کرد و افزود: از اول تا سی‌ام محرم، هر روز در قالب استوری در اینستاگرام فرهنگسرای اخلاق، فضا‌های مجازی تابعه منطقه چهارده و سایر مناطق ۲۲ گانه منتشر می‌شود.

خسروی بروجنی، اجرای هفت شب مجلس تعزیه با عنوان «تعزیت خورشید» را از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای اخلاق عنوان کرد که با همکاری فرهنگسرای خاتم از چهاردهم تا بیستم ماه محرم بعد از اذان مغرب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و حضور تعداد محدودی مخاطب در امامزاده اهل بن علی (ع) به اجرا در می‌آید که از طریق فضای مجازی نیز پخش می‌شود.

رئیس فرهنگسرای اخلاق، تولید و انتشار پادکست «سقای آب و ادب» برگرفته از کتاب «تشنه لبان» و «پیام‌های عاشورایی» در قالب فتوکلیپ‌هایی با رویکرد شناخت زندگینامه امام حسین(ع) و نهضت عاشورا را از دیگر برنامه‌های این فرهنگسرا برشمرد.

وی، رجزخوانی ۱۰ تن از یاران و اصحاب امام حسین(ع) در کربلا با عنوان «حماسه یاران» و همچنین ۱۰ ویدئوکلیپ «آیین جامه‌داری» با موضوع آموزش نحوه استفاده از لباس، ادوات و همچنین چگونگی انتخاب رنگ البسه در مجالس تعزیه به همت استاد پیشکسوت هنر آیینی تعزیه میرزا ابوالفضل منبت‌کار را از دیگر برنامه‌های فضای مجازی ماه محرم عنوان کرد.

خسروی بروجنی درباره تولید محصول «هفت هنر عاشورایی» به همت نگارخانه کلک خیال گفت: در این سلسله تولیدات، به معرفی هفت هنرمندی که در هفت رشته هنری شامل نقاشی، گرافیک، عکس، موسیقی، حجم، تئاتر و سینما، نگاه عاشورایی در آثارشان داشته‌اند، پرداخته شده است.

رئیس فرهنگسرای اخلاق همچنین به برنامه «بلندا» ویژه اجرای سنتی چهار پایه‌خوانی اشاره کرد که به همت نوجوانان در تعدادی از اماکن و محلات دارالمؤمنین طهران با مشارکت مدیریت فرهنگی هنری منطقه هفده اجرا می‌شود.

فرهنگسرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است و شماره ۳۳۳۵۵۰۳۶ آماده ارائه اطلاعات بیشتر به شهروندان است. 

انتهای پیام
captcha