معاون جدید تهذیب حوزه‌های علمیه معرفی شد
کد خبر: 3921834
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

معاون جدید تهذیب حوزه‌های علمیه معرفی شد

مراسم تودیع و معارفه حجت‌الاسلام ملکی و حجت‌الاسلام عالم‌زاده نوری به عنوان معاون جدید تهذیب حوزه‌های علمیه برگزار شد.

معاون جدید تهذیب حوزه‌های علمیه معرفی شدبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر حوزه، مراسم تکریم و معارفه معاون سابق و جدید معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه با حضور مشاور مدیر و مسئول حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه در ساختمان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در جمکران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی، معاون سابق تهذیب حوزه علمیه، با بیان این که معاونت تهذیب شجره طیبه‌ای است که از گذشته کاشته شده و علمای زیادی در آن نقش‌آفرین بودند، گفت: سعی همه این علما در این معاونت این بوده که بتوانند معنویت، تهذیب و اخلاق را به جایگاه اصلش برسانند.

وی با بیان این که همین تفکر در مدیریت ۴ ساله بنده دنبال شده و امید است در آینده هم این گونه باشد، اظهار کرد: باید برنامه و طرح‌ها در این معاونت و سایر بخش‌ها بر همین مبنا بوده و بالاتر این که بیش از گذشته جایگاه معنویت و اخلاق در بین طلاب و حوزویان تقویت و پررنگ‌تر شود.

ملکی با بیان این که در دوره معاونت بنده هر تصمیمی، برنامه و طرحی اجرا شد و می‌شد، بر اساس پشتوانه عقلی، خرد جمعی و اتاق فکر و شورای معاونین بوده، اضافه کرد: امید است معاون جدید تا جایی که ممکن است بر همان رویه عمل کند و فعالیت‌ها را پیش ببرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالم‌زاده نوری، معاون جدید تهذیب حوزه علمیه، نیز با بیان این که خدا فضائل اخلاقی زیادی را میان خود و پیروانش قرار داده و راه تقرب و کمال را در اتصال به همین فضائل اخلاقی معرفی کرده است، گفت: هر کسی بیشتر به این فضائل متصل شود و در خود تجلی دهد، قطعاً توانسته اتصال خود با خدا را قوی تر کند.

معاون جدید تهذیب حوزه علمیه با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت حوزه به صورت واحد و یکپارچه برای تعلیم و تربیت طلاب طراحی شده است، اظهار کرد: اگر چه در حوزه بخش‌های مختلفی مانند آموزش، پژوهش و... وجود دارد و هر کدام متکفل بخشی از کارها هستند، اما هدف اصلی این بخش‌ها تقویت مسئله تهذیب و اخلاق و تربیت طلبه کارآمد و با اخلاق برای نظام جمهوری اسلامی و انقلاب است.

وی با بیان این که نقش اصلی معاونت تهذیب، تعلیم و تربیت طلبه تراز انقلاب و تقویت مسئله اخلاق و کمالات در بین طلاب است، بیان کرد: برای این که در این عرصه موفق شویم، باید ابتدا از خود شروع کنیم و خود را فردی متعهد، نظام‌مند و بااخلاق و پایبند به مبانی ارزشی و دینی بدانیم تا در ادامه بتوانیم سر منشأ خیرات و برکات برای طلاب در عرصه تعلیم و تربیت باشیم.

انتهای پیام
captcha