محفل شعرخوانی شاعران ایرانی و غیرایرانی برگزار می‌شود
کد خبر: 3922335
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

محفل شعرخوانی شاعران ایرانی و غیرایرانی برگزار می‌شود

به مناسبت روز شعر و ادب فارسی، محفل شعرخوانی شاعران فارسی زبان ایرانی و غیرایرانی، چهارشنبه ۲۶ شهریورماه به همت مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

محفل شعرخوانی شاعران ایرانی و غیرایرانی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران؛ بهروز جلالی، مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی این مؤسسه با اعلام خبر برگزاری محفل شعرخوانی شاعران فارسی‌زبان ایرانی و غیرایرانی به‌مناسبت فرارسیدن روز شعر و ادب فارسی در روز چهارشنبه ۲۶ شهریورماه گفت: در این‌ مراسم پیام‌های محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اقبال صلاح‌الدین نوه علامه محمد اقبال لاهوری و رئیس مؤسسه ادبی دبستان اقبال پاکستان قرائت می‌شود.
 
وی افزود: این‌ رویداد با همکاری دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و انجمن ادبی اقبال لاهوری به دبیری سیداحمد حسینی، شاعر پاکستانی (متخلص به احمد شهریار)، با حضور ایوب دهقانکار، مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و جمعی از شاعران فارسی‌زبان ایرانی و غیرایرانی برگزار می‌شود.
 
مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در ادامه گفت: انجمن ادبی اقبال لاهوری به‌تازگی در سامانه جامع امور انجمن‌های ادبی کشور به‌نشانی hlclubs.ir به ثبت رسیده و فعالیت خود را آغاز کرده است. اعضای این انجمن، فارسی‌سرایان غیرایرانی هستند که علاوه بر ایران در کشور‌های همسایه همچون افغانستان، تاجیکستان، پاکستان و هندوستان زندگی می‌کنند.
 
جلالی در پایان گفت: این ‌برنامه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام ‌شده ستاد ملی مقابله با کرونا چهارشنبه ۲۶ شهریورماه از ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد و به‌ دلیل ضرورت رعایت فاصله اجتماعی متأسفانه در این برنامه افتخار میزبانی حضوری دوستداران شعر و ادب از ما سلب شده است؛ بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از طریق حساب کاربری اینستاگرام مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به ‌نشانی khaneyeketab@ دنبال کنند.
انتهای پیام
captcha