روند نهضت تولید برنامه‌های کوتاه در رادیو قرآن
کد خبر: 3922340
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

روند نهضت تولید برنامه‌های کوتاه در رادیو قرآن

تولید میان‌برنامه‌های کوتاه رادیو قرآن، که به عنوان یکی از رویکردهای جدید این شبکه رادیویی مطرح شده بود، با تدارک بیش از ۵۳۰۰ برنامه به ایستگاه ۵۴ رسید.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن، مجتبی ایزدی، مدیر این شبکه رادیویی در گفت‌و‌گویی با اشاره به تغییر در مواجهه مردم با رسانه‌ها و جوامع امروز، گفت: امروز مخاطب باید در مدت کوتاهی، که به یک رسانه فرصت می‌دهد تا آن را قضاوت کند، بتواند محتوای مفید و جذابی دریافت کند و ارائه این محتوای اثرگذار در قالب برنامه‌های کوتاه امکان‌پذیرتر خواهد بود.

وی اظهار کرد: از طرف دیگر مخاطب برخلاف گذشته قدرت انتخاب‌ گسترده و سهل‌الوصول بسیاری را در دنیای رسانه‌ای پیدا کرده است و بر این اساس هر رسانه‌ای که محتوای جذاب‌تر و مفیدتری را در مدت زمان کمتر ارائه کند، بیشتر دنبال می‌شود. بدین منظور از سال گذشته تولید میان‌برنامه و برنامه‌های کوتاه‌مدت را به عنوان یکی از رویکردهای جدید رادیو قرآن در دستور کار قرار دادیم و با مشارکت مدیران و برنامه‌سازان شبکه، طراحی و تولید میان‌برنامه‌های جدید را آغاز کردیم.

ایزدی تأکید کرد: دهه اخیر، دهه چرخش راهبردی رادیو در برابر ورود رسانه‌های متعدد و متنوعی چون شبکه‌های اجتماعی است. هر چقدر فرصت طراحی امتداد پیام رادیو از فضای برودکست به پهن‌باند بیشتر شود، امکان توافق در این شرایط بیشتر است؛ یکی از این راه‌ها حضور بیشتر در بسترهای انتشار در فضای مجازی است و قطعاً میان‌برنامه‌ها و برنامه‌های کوتاه این زمینه و نیاز را بهتر فراهم می‌کند.

مدیر شبکه رادیویی قرآن ایجاد تنوع در جدول پخش برنامه‌های روزانه رادیو قرآن و نیز زمینه‌سازی برای پخش برنامه‌های قرآنی از سایر شبکه‌های رادیویی را از دیگر اهداف این اقدام ذکر کرد و یادآور شد: برای جلوگیری از تولید تکراری برنامه‌هایی که در گذشته ساخته شده است، همه تولیدات کوتاه رادیو قرآن در گذشته (از ابتدای تأسیس، تاکنون) احصا و بررسی شد و فقط تولید برنامه‌های کوتاه‌مدت جدید در دستور کار قرار گرفت.

دبیر شورای قرآن و معارف معاونت صدا گفت: از مجموع بیش از ۵۳۰۰ برنامه که تاکنون در قالب ۵۴ عنوان برنامه کوتاه، طراحی و در دست تولید است، ۷ درصد مربوط به گروه علوم قرآنی، ۱۱ درصد مربوط به گروه آموزش، ۲۵ درصد تولید و تأمین برنامه و ۳۰ درصد متعلق به گروه علوم قرآنی است و تولید ۲۷ درصد دیگر را نیز گروه تلاوت رادیو قرآن عهده‌دار شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های کوتاه در ساختارهای متنوع برنامه‌سازی طراحی شده و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که تولید آن‌ها تا پایان سال جاری به اتمام برسد،‌ اظهار کرد: مسیر تولید برنامه‌های کوتاه به اینجا ختم نخواهد شد و متناسب با منابع مالی در اختیار شبکه، برنامه‌های کوتاه جدید دیگری نیز به تدریج طراحی و در فرایند تولید و پخش قرار خواهد گرفت.

یادآور می‌شود، عناوین برنامه‌های کوتاه به همراه اهداف و ضرورت‌های تولید تعداد و عوامل تولید به همراه سایر ویژگی‌های برنامه و ساعت پخش آن‌ها از شبکه رادیویی قرآن در خبرهای جداگانه به اطلاع علاقه‌مندان می‌رسد و از این مجموعه هم‌اکنون برنامه‌های قله‌های تلاوت، قرار تلاوت، قرآن می‌خوانیم، ظهور آیه‌ها، مهارت‌های صوت و لحن، آشنایی با تفاسیر، آشنایی با ترجمه‌های قرآن کریم، مهارت‌های صوت و لحن، مهارت‌های تجوید، آشنایی با سوره‌ها، پیام ثقلین، پیام‌آوران وحی، حکایت‌نامه، رحل نور مهارت‌های روخوانی، اسرار هستی و مهارت‌های وقف و ابتدا در حال پخش است.

انتهای پیام
captcha