ابلاغ دستورالعمل سی‌و‌نهمین مسابقات قرآن سپاه
کد خبر: 3922688
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
سرهنگ دوم محمد دیانت خبر داد:

ابلاغ دستورالعمل سی‌و‌نهمین مسابقات قرآن سپاه

مدیر دارالقرآن سپاه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن سپاه پاسداران، گفت: این دستورالعمل طی روزهای گذشته به رده‌ها و استان‌ها ابلاغ شده و براساس زمان‌بندی، مرحله نهایی در صورت فراهم بودن شرایط در اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

سرهنگ دوم محمد دیانت مدیر دارالقرآن سپاه

سرهنگ دوم محمد دیانت، مدیر دارالقرآن سپاه، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به تعیین وضعیت سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن کریم این نیرو، گفت: طی روزهای گذشته دستورالعمل برگزاری این دوره به استان‌ها و رده‌ها ارسال شد تا شرایط برای برگزاری این دوره از مسابقات فراهم شود.

وی درباره زمان‌بندی این دوره افزود: براساس دستورالعمل مقرر شده است که مسابقات در رده‌ها و همچنین سپاه استان‌ها که مرحله نیمه‌نهایی کل مسابقات سپاه محسوب می‌شود تا آبان‌ماه به پایان برسد.

دیانت با اشاره به اینکه مراحل مقدماتی رده‌ها و استان‌ها نیز تا قبل از آبان‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: پس از اینکه مسابقات در مرحله نیمه‌نهایی برگزار شد، فایل تصویری اجرای نفرات برگزیده مرحله نیمه‌نهایی به دبیرخانه ارسال می‌شود تا پس از داوری، نفرات برتر به مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کل سپاه معرفی شوند.

مدیر دارالقرآن سپاه با ذکر اینکه تلاش خواهد شد که مرحله نهایی این مسابقات به صورت حضوری برگزار شود، گفت: براساس دستورالعمل و با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا تلاش می‌کنیم که مرحله نهایی در اسفندماه برگزار شود.همچنین، در این دوره تغییر محسوسی در قیاس با ادوار گذشته لحاظ نشده و رشته‌های این دوره همچون ادوار گذشته است.

براساس گزارش ایکنا مسابقات قرآن سپاه هر ساله در رده‌های زمینی، هوایی، دریایی و نیز سپاه استان‌ها برگزار می‌شود و نفرات برتر به مرحله نهایی کل نیروهای سپاه راه پیدا می‌کنند تا مرحله نهایی برگزار شود.

مرحله نهایی این مسابقات در ادوار گذشته در آذرماه برگزار می‌شد، اما امسال با توجه به شیوع کرونا به اسفندماه موکول شده است. این مسابقات سال‌های گذشته در دو گروه کارکنان کادر و وظیفه و در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ 10 جز، حفظ 15 جزء، حفظ 20 جزء،‌ حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل، مفاهیم سطح یک و دو قرآن و اذان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha