اهانت به پیامبر اکرم(ص)، نمود جاهلیت نوین در لباس نواندیشی
کد خبر: 3923318
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
بیانیه معاونت قرآن وزارت ارشاد /

اهانت به پیامبر اکرم(ص)، نمود جاهلیت نوین در لباس نواندیشی

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به توهین دوباره مجله فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم(ص)، توهین به پیامبر اسلام و دیگر پیامبران الهی را نشانه‌ای از جاهلیت نوین که در لباس نواندیشی و آزاداندیشی بروز و ظهور کرده است، برشمرد.

اهانت به پیامبر اکرم(ص)، نمود جاهلیت نوین در لباس نواندیشی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این معاونت در واکنش به توهین دوباره مجله فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم(ص) بیانیه ذیل را صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
«یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ* *هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ» (الصف ۹و۸)

پیامبران والامقام الهی، جملگی بندگان برگزیده و شایسته خداوند بوده‌اند و هر کدام پاک‌ترین و گرامی‌ترین انسان‌ها در دوره حیات خویش. شخصیت پر فروغ و والای پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) که مسیر هدایت وحیانی بشر در وجود مبارک او به نقطه خاتمیت رسید نیز همچون تمامی پیامبران تربیت شده مکتب الهی و متخلق به بالاترین و گرامی‌ترین مکارم اخلاقی بود. خورشیدی که در قله کمال بشری درخشید و مسیر رسیدن بشر به جایگاه والای انسانی و اخلاقی را از رهگذر گفتار و رفتار خویش مشخص کرد. هیچ نیکوسیرتی همدوش او نبوده و نیست. آن جناب به شکلی باورنکردنی مجموعه کمالات بشری را در خویش جای داده است: چه آن‌که ستایش آن خلق نکو را خداوند حکیم خود فرموده است که «وإنک لعلى خلق عظیم» راستگو و بردبار بود؛ خوش سخن و پاکدامن بود؛ بخشنده و مهربان بود؛ فروتن و پرهیزگار بود؛ مأمور به دعوت به حق و حقیقت بود؛ منجی بشریت از ظلمت نادانی و جهل و کج راهه رفتن و رحمتی برای جهانیان بود، نه فقط برای پیروان خویش و اینگونه بود که تمدنی که ۱۴ قرن پیش پایه‌گذاری کرد، اکنون قلب یک سوم آدمیان ساکن در این کره خاکی را فتح کرده است. از آن روز که در مکه تنها بود و آماج دشنام و توهین مشرکان و مخالفان بود تا امروز که تصویر نابخردانه‌ای از اندیشه و قلم مسخ‌شدگان ابلیس او را هدف می‌گیرند؛ آنچه بیش از گذشته رخ می‌نماید؛ بزرگی او و حقانیت آئین اوست. خورشید را هیچ پاشیدن گرد و غباری، کم‌نور و کم‌فروغ نخواهد کرد که «ولله العزة ولرسوله وللمؤمنین ولکن المنافقین لایعلمون».

توهین به پیامبر اسلام و دیگر پیامبران الهی اگرچه بر مبانی مکاتب جعلی برآمده از منطق زور و زر و تزویر و آلوده به خودپرستی‌های شیطانی و با نگاه قداست‌زدایی از شخصیت‌های برگزیده دینی و اخلاقی صورت می‌پذیرد، اما نشانه‌ای است از جاهلیت نوین که در لباس نواندیشی و آزاداندیشی بروز و ظهور کرده است. درود خداوند و ملائکه بر روان پاک پیامبر رحمت و مهربانی و رسول خاتم که تنها راه سعادت بشر پیروی از آئین مبارکی است که قلب مبارکشان میزبان دریافت آن شد.

«إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا *إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُّهِینًا * وَالَّذِینَ یُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ بِغَیْرِ مَا اکْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُّبِینًا» (الاحزاب ۵۸ – ۵۶)
معاونت قرآن و عترت
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انتهای پیام
captcha