خانواده شهدا بدون توقع مدافع انقلاب هستند
کد خبر: 3923323
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

خانواده شهدا بدون توقع مدافع انقلاب هستند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه گفت: خانواده شهدا با وجود همه مشکلات ایستاده و خاری در چشم دشمنان هستند و همواره بدون توقع مدافع انقلاب بوده‌اند و با نثار خون فرزندان خود انقلاب را بیمه کرده‌اند.

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، درخصوص طرح سه‌شنبه‌های تکریم و حضور در منازل شهدا برای دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، اظهار کرد: برنامه سه‌شنبه‌های تکریم می‌تواند مسیری برای توجه به سبک زندگی شهدا باشد؛ چرا که این دیدار‌ها با هدف بهره‌مندی از سبک زندگی شهدا برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم تا شهدا را به نسل جوان معرفی کنیم، افزود: توجه به مسیر و راه شهدا غفلت ما را از بین می‌برد، غفلت‌هایی که امروز زندگی ما را فرا گرفته و متوجه آن نیستیم، براین اساس دیدار با خانواده شهدا تنها نباید جنبه دیداری داشته باشد بلکه باید خروجی آن انتقال منش و راه شهدا به جامعه امروز باشد.

حجت‌الاسلام کلات‌پور تصریح کرد: معتقدیم که باید اصول زندگی شهدا شنیده شود و پس از شنیده شدن ابتدا برای خودمان و بعد برای دیگران به‌ویژه جوانان، الگو قرار بگیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه درخصوص اهداف اجرای طرح سه‌شنبه‌های تکریم نیز گفت: سبک و شیوه زندگی شهدا باید در جامعه احیا شود و همگان به‌ویژه جوانان از آن بهره بگیرند و در این راستا باید از روش و راه شهید آگاه بود.

وی تصریح کرد: خانواده شهدا با وجود همه مشکلات ایستاده‌اند و خاری در چشم دشمنان هستند و همواره بدون توقع مدافع انقلاب بوده‌اند و با نثار خون فرزندان خود انقلاب را بیمه کرده‌اند.

حجت‌الاسلام کلات‌پور با اشاره به صبر و استقامت خانواده شهدا، افزود: در برابر این استقامت سر تعظیم فرود می‌آوریم و امیدواریم که برگزاری طرح‌هایی از این دست گامی برای ترویج فرهنگ ایثار و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه گفت: طرح یاد شده طرح ملی و در قالب تفاهم‌نامه بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگرن است که در سطح کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد برگزار می‌شود. سه‌شنبه‌های تکریم بهانه‌ای است برای حرکت در مسیر واقعی حفظ ارزش‌های اسلامی و زمانی برای دیدار با خانواده معظم شهداست.

انتهای پیام
captcha