مجمع هم‌اندیشی مدیران مراکز و فعالان قرآنی شهرستان برخوار برپا شد
کد خبر: 3924061
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲

مجمع هم‌اندیشی مدیران مراکز و فعالان قرآنی شهرستان برخوار برپا شد

مجمع هم‌اندیشی مدیران مراکز و فعالان قرآنی شهرستان برخوار، روز گذشته 29 شهریورماه برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ پیرو صدور حکم مسئولیت امور قرآنی به ائمه جمعه از سوی نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، شورای قرآنی شهرستان‌ها تشکیل و نمایندگان قرآنی معرفی شدند.

در این جلسه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمودآبادی، امام جمعه مرکز شهرستان برخوار، عبدالله جعفری را به عنوان نماینده قرآنی شهرستان به اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان معرفی کرد.

حسین خاکساری هرندی، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی اصفهان گفت: پس از تشکیل شورای قرآنی در شهرستان و تعیین نماینده قرآنی برخوار، نخستین جلسه هم‌اندیشی مدیران مراکز و فعالان قرآنی با حضور ائمه جمعه، فرماندار، جمعی از مدیران و مسئولان، روز گذشته 29 شهریورماه در دفتر فرمانداری برپا شد.

در این جلسه به مشکلات، دغدغه و مسایل قرآنی شهرستان برخوار در استان اصفهان اشاره و گزارشی از روند فعالیت‌های قرآنی در شهرستان از سوی امام جمعه و مسئولان ارائه شد.

در جلسه شورای قرآنی، وظایف نماینده امام جمعه و رابط اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان در شهرستان برخوار  اعلام شد.

شناسایی مراکز قرآنی موجود یا در حال اخذ مجوز در شهرستان، جمع‌آوری مشخصات مراکز و فعالان قرآنی برابر فرم‌های ارسالی و ارتباط مستمر و بازدید از مراکز قرآنی، برگزاری جلسات هم‌اندیشی مؤسسات، مراکز و خانه‌های قرآنی به صورت ماهانه، ارتباط با همه دستگاه‌ها و نهادها، ارتباط با سایر مراکزی که کار قرآنی انجام می‌دهند، مانند کانون‌های مساجد، ارتباط مستمر با همه ائمه جمعه شهرستان و جلسه با نمایندگان قرآنی ائمه جمعه در این شهرستان، احصاء مشخصات جلسات سنتی قرآن و اساتید آنان و فعالان قرآنی در آن شهرستان، پیگیری ترغیب مراکز قرآنی برای ارسال اخبار قرآنی، پیگیری ارسال محصولات مراکز قرآنی برای بهره‌مندی سایر مؤسسات، پیگیری تشکیل دوره‌های آموزشی به ویژه مدیران و مربیان، دوره تربیت مربی و سایر دوره‌ها، شرکت در جلسات و شوراهایی که در شهرستان و استان نیاز به حضور باشد و انجام سایر مأموریت‌ها در شهرستان و استان از جمله وظایف نماینده در شهرستان است.

یادآور می‌شود، هم‌اکنون در شهرستان برخوار، 14 مؤسسه و تشکل قرآنی مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام
captcha