تولید و تکیه بر توان داخلی تنها راه عبور کشور از مشکلات است
کد خبر: 3925999
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴

تولید و تکیه بر توان داخلی تنها راه عبور کشور از مشکلات است

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان خراسان رضوی گفت: نمی‌توان چشم امید به کشورهای خارجی و انتخابات آمریکا دوخت؛ چرا که تنها راه حل مشکلات کشور تولید است.

تنها راه عبور کشور از مشکلات تولید و تکیه بر توان داخلی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدکمال سروی‌‎ها، مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان خراسان رضوی امروز، 7 مهرماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دفتر شورای نگهبان خوشاب که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: اگر مدیران پای کار باشند بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در زمان دوران دفاع مقدس ۴ درصد جامعه ایران در جنگ شرکت داشتند و صدام و کشور متخاصم را پس زدند و اجازه ندادند، یک وجب از خاک کشور ایران اسلامی اشغال شود، افزود: رزمندگان اسلام به وظیفه خودشان به‌درستی عمل کردند و بدون چشم‌داشت و توقع از دیگران با خدا معامله کردند.

سروی‌ها با تأکید بر اینکه یکی از علل پیروزی ما در جنگ اطاعت از رهبری بود، گفت: هرچقدر از رهبری جامعه اطاعت کنیم، کشور پیشرفت بیشتری خواهد کرد.

چشم امید مسئولان به بیگانگان نباشد

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان خراسان رضوی با انتقاد از عمل نکردن برخی از مسئولان به فرامین رهبر معظم انقلاب که ۱۰ سال است مشکلات معیشتی و اقتصادی را در جامعه بیان می‌کنند، تصریح کرد: در زمان تحریم‌ها با اینکه رزمندگان اسلام اسلحه کافی نداشتند، اما متوقف نشدند و چشم امیدشان به بیگانه نبود.

سروی‌‎ها با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب ۷۰ درصد جمعیت کشور روستایی بودند و حدود ۷۰ میلیون دام سبک داشتیم، اما امروز ۳۰ درصد کشور روستایی هستند و ۱۰ میلیون دام سبک داریم، اضافه کرد: نمی‌توان چشم امید به کشورهای خارجی و انتخابات آمریکا دوخت، تنها راه حل مشکلات کشور تولید است و هر فردی در آمریکا رئیس‌جمهور شود روش رؤسای قبلی خودشان را ادامه خواهد داد و قطعاً در حالی که خودشان رو به افول هستند بر تحریم‌های موشکی ایران اضافه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در عرصه کشاورزی، معدن و معیشت مردم باید برنامه‌ریزی صحیحی شود تا حرفی برای گفتن در جهان داشته باشیم، تصریح کرد: یکی از بزرگترین مزیت‌های ذهن ایرانی این است که آلوده به الکل نیست و آمیخته با معنویت است، در هر کجا این تفکر اسلامی وارد شده، عامل پیشرفت شده است.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان خراسان رضوی با انتقاد از بالا بودن نرخ کارمندان دولتی و انتظار بسیاری از دانش‌آموختگان دانشگاهی برای کارمند شدن، گفت: در مقایسه با ترکیه که جمعیتی مشابه ما دارد، آمار کارمندان دولتی ۴ برابر این کشور همسایه است.

سروی‌ها با انتقاد از رفتار دشمنان داخلی و خارجی که هر نوع رفتاری را علیه عملکرد شورای نگهبان دانسته یا ندانسته وارد می‌کنند، افزود: همه عملکرد شورای نگهبان از ابتدا تا به امروز، براساس قانون بوده و هیچ تصمیم سیاسی اتخاذ نشده است. گروهی دوست دارند با تقلب بالا بیایند و قطعاً از عملکرد شورای نگهبان ناراحت هستند و دوست ندارند نظارتی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه برخی با ایجاد شایعه در جامعه درباره رد مصوبه کمک به ایثارگران از سوی شورای نگهبان جوسازی کرده‌اند، اظهار کرد: ایرادی که شورای نگهبان به این مصوبه گرفته، این است که درخواست کرده منابع مالی اجرای این مصوبه تعیین و به وضوح روشن شود تا دولت بتواند به جامعه ایثارگری به‌درستی خدمت کند.

سروی‌ها درباره عدم احراز صلاحیت برخی افراد در انتخابات بیان کرد: ما از نظر اخلاقی و شرعی و قانونی نمی‌توانیم مشکلات افراد را در جامعه بیان کنیم. در انتخابات گذشته، ۱۶ هزار نفر از اقشار مختلف جامعه که برای انتخابات کاندید شده بودند تأیید صلاحیت شدند.

در پایان این مراسم از زحمات سه ساله طبسی، مسئول سابق دفتر هیئت نظارت خوشاب تقدیر و تشکر شد و با قرائت حکمی، محمد ابراهیم شم‌آبادی به‌عنوان سرپرست جدید دفتر هیئت نظارت شورای نگهبان در شهرستان خوشاب منصوب شد.

انتهای پیام
captcha