اربعین حسینی؛ یادآور نهضت عاشورا
کد خبر: 3926764
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
امام جمعه بوشهر بیان کرد:

اربعین حسینی؛ یادآور نهضت عاشورا

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه اربعین حسینی یادآور حماسه پیام‌آوران نهضت سرخ عاشورا و بیان عظمت حماسه حسینی است، گفت: امسال با توجه به شرایط پیش آمده ضمن توصیه به اینکه سمت مرزها حرکت صورت نگیرد مناسب است در فضاهای مناسب، زیارت اربعین قرائت شود.

اربعین حسینی؛ یادآور نهضت عاشورابه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، 11 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، اظهار کرد: یکی از آموزه‌های مهم اسلامی احترام به دیگران و حفظ حرمت حریم مؤمنان است، چنانکه در متون فاخر دینی چنین آمده است «الْمُؤْمِنُ أَعْظَمُ حُرْمَةً مِنَ الْكَعْبَةِ» حفظ حرمت انسان با ایمان بالاتر از حفظ حرمت خانه خدا است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: سخن، رفتار و تعامل اجتماعی جامعه ایمانی و اسلامی باید سراسر احترام متقابل افراد جامعه به یکدیگر باشد و جامعه بدون حفظ حریم حرمت‌ها یک جامعه پرآشوب و ناامن خواهد بود.

وی با اشاره به در پیش بودن روز اربعین حسینی، گفت: این روز یادآور حماسه پیام‌آوران نهضت سرخ عاشورا و بیان عظمت حماسه حسینی است که هم اینک اوج تجلی آن در پیاده‌روی اربعین است. امسال با توجه به شرایط پیش آمده ضمن توصیه به اینکه سمت مرزها حرکت صورت نگیرد مناسب است در فضاهای مناسب، زیارت اربعین قرائت شود و یاد و خاطره حماسه عاشورا گرامی داشته و برای رفع بیماری کرونا و برگزاری مجدد آن پیاده‌روی باشکوه، دعا شود.

ایمان و مقاومت و شجاعت شهدای خلیج فارس؛ درسی آموزنده برای همگان

آیت‌الله صفایی بوشهری یاد و خاطره حماسه جاودانه مبارزه رزمندگان دریایی سپاه در 16 مردادماه سال 66 با آمریکای جهان‌خوار را گرامی داشت و بیان کرد: هیچگاه تاریخ ایران نبرد شجاعانه آن رزمندگان به ویژه نادر مهدوی، گرد، آبسالان، توسلی، مبارکی، شفیعی و محمدی را فراموش نخواهد کرد. ایمان و مقاومت و شجاعت آنان برای همگان درسی آموزنده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه با گرامیداشت سیزدهم مهرماه روز نیروی انتظامی، یاد و خاطره شهدای این نیروی ارزشمند را گرامی می داریم و همواره برای موفقیت آنان در خدمت به نظام و مردم عزیز دعا می‌کنیم.

اهتمام ویژه مسئولان نسبت به یاری خسارت‌دیدگان بازارچه دیلم

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: متأسفانه آتش‌سوزی در بازارچه دیلم خسارات فراوان و موجب ناراحتی و نگرانی بسیاری برای همگان به‌ویژه مغازه‌‌داران عزیز آن بازارچه ایجاد کرد. با توجه به این حادثه ناگوار می‌طلبد مسئولان تجربه و عبرت گرفته و پیشگیری‌های لازم در تمامی موارد مشابه در سطح استان به عمل آورند و با جدیت تمام کوشش کنند که به یاری خسارت‌دیدگان که همگی از جوانان و اقشار کم درآمد هستند بشتابند و مساعدت‌های لازم به عمل آورند.

سیده‌فردوس رضوی

انتهای پیام
captcha