«اربعین» مقطع تكميل رسالت حضرت زینب (س) است
کد خبر: 3928090
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲

«اربعین» مقطع تكميل رسالت حضرت زینب (س) است

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین گفت: اربعین مقطع پایان‌ یافتن اسارت اهل‌ بیت (ع)، کامل‌ شدن رسالت حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در رسوا ساختن یزیدیان و رساندن پیام خون امام حسین (ع) به گمراهان کوفی و شامی است، چه اربعین را آغاز حرکت آن‌ها از شام بدانیم و چه زمان رسیدن‌شان به کربلا.

«اربعین» مقطع کامل‌شدن رسالت حضرت زینب(س) استحجت‌الاسلام‌والمسلمين رسول نوروزی، مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین، در گفت‌وگو با ايكنا از قزوين خاطرنشان كرد: زیارتی که پیغمبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) به آن مکرراً و مؤکداً سفارش کرده‌اند، زیارت امام حسین (ع) در چهلمین روز شهادت آن حضرت و یاران باوفای ایشان است.

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین بيان كرد: امسال به دليل شيوع جهانی کرونا امکان پیاده روی اربعین وجود ندارد، اما سال‌هاست مردم با شور و حرارت بسیار در پیاده روی اربعین شرکت می کنند؛ و چنین گردهمایی در تاریخ بشر و بر روی کره زمین بی‌سابقه است. اجتماعی خاص و منحصربه ‌فرد با هدفی معنوی و الهی که نظیری را برای آن در هیچ نقطه‌ای از دنیا نمی‌توان یافت.

وی با اشاره به مهمان نوازی و پذیرایی مردم عراق از زائران اربعین، خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم عراق، وضعيت مالی مناسبی ندارند و در زندگی با مشکل مواجه هستند؛ اما در طول سال، مقداری از پولشان را برای زائران اربعین كنار می‌گذارند تا از زائران امام حسين (ع) پذيرایی كنند.

حجت‌الاسلام نوروزی گفت: شاید یکی از عوامل برجسته‌ شدن و اهمیت‌ یافتن اربعین حسینی روایتی از امام عسکری (ع) است که ایشان زیارت اربعین را یکی از نشانه‌های شناخت شیعیان اهل‌بیت معرفی فرموده‌اند. ما در آموزه‌های شیعه اعمال و یا عقاید فراوانی داریم که می‌توان آن‌ها را به‌ عنوان علامت شیعه محسوب کرد. توجه عمیق و جامع به حوادث عاشورا تا اربعین می‌تواند تا حدی سرّ این امر را آشکار کند.

وی تصريح کرد: اربعین مقطع پایان‌ یافتن اسارت اهل‌ بیت (ع)، کامل‌شدن رسالت حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در رسوا ساختن یزیدیان و رساندن پیام خون سرخ حسین به گمراهان کوفی و شامی است، چه اربعین را آغاز حرکت آن‌ها از شام بدانیم و چه زمان رسیدن‌شان به کربلا.

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین ادامه داد: اربعین، مبدأ حرکت جوشنده و تمام‌ ناشدنی تبلیغ و ترویج فرهنگ حسینی است. از اربعین به بعد تمام همت و تلاش امامان و شیعیان و دوستانشان صرف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره امام حسین(ع) و ورود در مبارزه‌ای فرهنگی علیه همه نظام‌های ستمگر تاریخ است.

وی خاطرنشان کرد: پیام اربعین، پیام پیروزی حق بر باطل و خون بر شمشیر و آغاز شکل جدیدی از نبرد فرهنگی با طاغوت‌های زمانه است. حادثه عاشورا سرمایه‌ای برای چنین مبارزه تمام‌ناشدنی و مستمر تا قیام قیامت است.

حجت‌الاسلام نوروزی در پايان گفت: خواندن زیارت اربعین، زیارت کردن امام حسین (ع) در روز اربعین و پاسداشت چنین روزی در میان شیعیان اهل‌ بیت (ع) یکی از برجسته‌ترین عوامل تقویت هویت شیعی است.

انتهای پیام
captcha