دسترسی محدود قرآن‌آموزان مؤسسه صراط به امکانات هوشمند آموزشی
کد خبر: 3928277
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰

دسترسی محدود قرآن‌آموزان مؤسسه صراط به امکانات هوشمند آموزشی

قرآن‌آموزان مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت صراط در شهرستان اهر از موقعیت مالی مناسبی برای دسترسی به فضای مجازی برخوردار نیستند و این مسئله برپایی کلاس‌های آنلاین را با مشکل همراه کرده است.

به گزارش ایکنا، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت صراط از سال 1393 با کسب مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت خود را در زمینه ترویج و تبلیغ قرآن‌کریم با برگزاری کلاس‌های آموزشی آغاز کرد.

باتوجه به شیوع کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری قرآن‌کریم در مؤسسات قرآنی، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت صراط مجموعه کلاس‌های حضوری خود را محدود و با ظرفیت کمتر از معمول با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کند.

مجموعه کلاس‌های حفظ جزء سی‌ام قرآن ویژه کودکان و آموزش ترتیل قرآن‌کریم ویژه بزرگسالان از جمله دوره‌های حضوری این مرکز است.

با قرارگیری مؤسسه قرآنی صراط در منطقه محروم شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی، به دلیل دسترسی محدود قرآن‌آموزان به گوشی‌های هوشمند و اینترنت، امکان حضور در کلاس‌های مجازی وجود ندارد، بنابراین بسیاری از علاقه‌مندان در شرایط کنونی از آموزش‌های قرآن محروم هستند.

برخی از اهالی شهرستان اهر از نظر مالی در شرایط خوبی قرار ندارند، بنابراین این مؤسسه در مقایسه با دیگر مؤسسات شهرستان‌های استان، شهریه بسیار کمی را از شرکت‌کنندگان دریافت می‌کنند و تنها هدفش انس هرچه بیشتر مردم با آیات الهی است.

مؤسسه قرآنی صراط بیش از شروع کرونا و قرارگیری کشور در شرایط بیماری، کلاس‌های آموزش روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، حفظ، ترتیل قرآن‌کریم، نهضت سوادآموزی برای کم‌سوادان، آموزش مجموعه كتاب‌های «بچه‌های آسمان» ويژه كودكان مهد قرآن و پیش دبستانی، همچنین ویژه‌برنامه‌های مناسبتی را در مکان مؤسسه برگزار می‌کرد که همواره از استقبال خوبی همراه بود.

زهرا طهماسبی، مدیر مؤسسه صراط شهرستان اهر درباره آسیب‌شناسی کلاس‌های مجازی قرآن‌کریم، به استقبال کم و نبود زیر ساخت‌های مناسب برای آموزش‌های قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در آموزش‌های حضوری، امکان آموزش چهره به چهره برای قرآن‌آموزان و مربی وجود دارد و هر‌گونه پرسش و پاسخی به نحو احسن ایجاد می‌شود، اما در فضای مجازی کیفیت و استقبال پایین‌تری وجود دارد.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت صراط در استان آذربایجان شرقی، شهرستان اهر، خیابان بهار، کوچه لاله 21، پلاک 37 واقع شده است.

انتهای پیام
captcha