ممنوعیت ورود کاروان زائران پیاده به مشهد
کد خبر: 3928352
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷

ممنوعیت ورود کاروان زائران پیاده به مشهد

جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده امام رضا(ع) از ممنوعیت ورود کاروان زائران پیاده به مشهد خبر داد و گفت: ارائه خدمت با وضعیت موجود به زائران پیاده منتفی است.

ممنوعیت ورود کاروان زائران پیاده به مشهدحسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده امام رضا(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص خدمت‌رسانی به زائران پیاده دهه پایانی صفر بیان کرد: با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا در حالی‌که همه ساله از اول محرم، ثبت نام برای کاروان‌های پیاده توسط مدیران کاروان صورت می‌گرفت در سال جاری پایگاه اینترنتی ثبت نام بسته بود و سعی شد تا مدیران کاروان‌هایی که همه ساله در این ایام به مشهد مشرف می‌شدند در خصوص ممانعت از این سفر توجیه شوند.

وی افزود: بر اساس دستور ستاد ملی کرونا، رویکرد خدمت‌رسانی در سال جاری از مسیر خدمت به زائران پیاده به خدمت در روستاهایی که در 6 مسیر ورودی به مشهد قرار دارند تغییر کرد و این خدمت‌رسانی در سه محور شامل خدمات فرهنگی اعم از اعزام مبلغ، سخنران و تهیه تجهیزات برای اقامه عزا به آن روستاها و ارسال بسته فرهنگی، خدمات رفاهی و خدمات درمانی است.

رضایی ابراز کرد: برپایی ایستگاه ثابت صلواتی جهت طبخ غذای نذری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ارائه بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده از دیگر خدمات پیش‌بینی شده برای این ایام در روستاهای 6 مسیر منتهی به مشهد مقدس است.

سخنگوی جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده امام رضا(ع) اظهار کرد: بر این اساس نیز 22 خدمت در زمان عادی به سه خدمت در زمان اضطراری تبدیل شده است؛ چرا که با شرایط موجود ارائه خدمت به زائران پیاده بسیار دشوار بود، لذا توصیه شد تا در این راستا اقدامی صورت نگیرد و از ورود کاروان‌های پیاده به مشهد در ایام پایانی ماه صفر ممانعت شود.

وی بیان کرد: بنا به تصمیمی که گرفته شده حدود 50 هیئت مذهبی برای خدمت در سه محور فرهنگی، رفاهی و درمانی به روستاهای 6 مسیر منتهی به مشهد اعزام شده‌‌اند و ارائه خدمات دارند.

رضایی گفت: اطلاع‌رسانی در خصوص عدم وجود ایستگاه خدمات زائر بین راه انجام شده است، اما در مجموع ما نمی‌توانیم از حضور زائر ممانعت کنیم، لذا در این راستا فقط درخواست داریم که از تشرف به مشهد در این ایام خودداری کرده و در این مراسم شرکت نکنند تا اینکه وضعیت به حالت عادی بازگردد.

سخنگوی جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده امام رضا(ع) در خصوص آماده‌سازی بسته‌های خدمتی برای ارسال به روستاهای محل خدمت، افزود: در این راستا به خیران اعلام کردیم تا نذری خود را که در دهه پایانی صفر توزیع می‌کردند برای این کار اختصاص دهند؛ لذا مبلغ مشخصی در دست نیست.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات موکب‌های خدمت‌رسان به زائران پیاده در روستاهای اطراف مشهد در دهه پایانی ماه صفر به‌ویژه در روزهای رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) است.

انتهای پیام
captcha