توزیع ۱۶۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان کوهبنان
کد خبر: 3929768
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴

توزیع ۱۶۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان کوهبنان

با همکاری هیئت بنی‌الزهرا(س) و خادمیاران رضوی کوهبنان و به‌مناسبت شهادت امام رضا(ع) یک‌هزار و ۶۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان کوهبنان توزیع شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از پایگاه امام حسن مجتبی(ع) کوهبنان، سیدحسین روح‌الامینی، مسئول پایگاه امام حسن مجتبی(ع) کوهبنان گفت: یکی از رسوم سنتی و ماندگار کوهبنان برگزاری مراسم‌ روضه‌خوانی و عزاداری در دهه پایانی ماه صفر است.

وی افزود: این مراسم که قدمتی چند صد ساله دارد با برگزاری مراسم روضه خانگی، مراسم ‌روضه‌خوانی در تکایا، مساجد و بقاع متبرکه، عزاداری سنتی، قرائت زیارت اربعین، قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از راه دور، قرائت حدیث کساء و زیارت عاشورا، حضور هیئت‌های مذهبی در روز اربعین در امامزاده سلیمان‌شاه و در روز شهادت امام رضا(ع) در امامزاده بی‌بی عصمت، پخت آش و غذای نذری و.... همراه است.

مسئول پایگاه امام حسن مجتبی(ع) کوهبنان با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا و وضعیت قرمز شهرستان امسال برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی همراه بود، بیان کرد: در همین راستا در کوهبنان هر خانه به یک حسینیه تبدیل شده؛ لذا مراسم زیارت اربعین در منازل برگزار شد و‌ مراسم روزهای پایانی ماه صفر با محدویت‌هایی در فضای باز تکایا و مساجد برگزار شد.

روح‌الامینی تصریح کرد: از جمله سنت‌های کهن در کوهبنان تهیه آش و غذای نذری‌ و توزیع آن بین عزاداران حسینی با گستردن سفره اطعام در ایام پایانی ماه صفر است. هیئت بنی‌الزهراء(س) و کانون خادمیاران رضوی کوهبنان طی چند سال گذشته در دهه پایانی ماه صفر با راه‌اندازی ایستگاه‌های پذیرایی به عزاداران حسینی کوهبنان خدمت‌رسانی می‌کردند که با توجه به شرایط حساس امسال توزیع آش و غذای نذری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به‌صورت بسته‌بندی انجام شد.

مسئول پایگاه امام حسن مجتبی(ع) کوهبنان گفت: در دهه پایانی ماه صفر توزیع پنج هزار غذای گرم با همکاری هیئت بنی‌الزهرا، پایگاه مقاومت امام حسن مجتبی(ع) و کانون خادمیاران رضوی کوهبنان انجام شد. در شب و روز شهادت آقا علی‌بن موسی‌الرضا(ع) بیش از یک‌هزار و 600 پرس غذای گرم به‌صورت بسته‌بندی بین عزاداران و خانواده‌های نیازمند شهرستان توزیع شد.

انتهای پیام
captcha