مراسم گرامیداشت 13 آبان در تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 3932834
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹

مراسم گرامیداشت 13 آبان در تبریز برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: مراسم گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در تبریز و همزمان با تمامی مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد.

مراسم گرامیداشت 13 آبان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تبریز برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام رسول برگی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان امروز، 12 آبان ماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز ۱۳ آبان همیشه یک روز حماسی بوده و مناسبت‌هایی مانند تبعید حضرت امام‌خمینی(ره)، کاپیتولاسیون، یادبود شهدای دانش‌آموز و تسخیر لانه‌ جاسوسی، این روز را با اهمیت کرده است.

وی با بیان این‌که امام‌خمینی (ره)، چهل سال قبل تاکید کردند، خطر وجود سفارت آمریکا کمتر از حضور نظامی این کشور نیست، افزود: امروزه شاهدیم که سفارت‌خانه آمریکا در کشورهای مختلف منشأ فتنه‌های مختلف است که جوانان ما در آن روز در یک اقدامی ماندگار، سفارت‌خانه آمریکا را تسخیر کردند که به معنای واقعی خانه‌ فتنه بود.

حجت‌الاسلام برگی، با اشاره به این‌که امسال شرایط کرونایی باعث شد تا برنامه‌های مرتبط با این ایام برگزار نشود، گفت: موضوع اهانت به پیامبر مکرم اسلام(ص) در کشور فرانسه و حمایت رئیس‌جمهور این کشور از این اقدام و همچنین اهمیت هفته وحدت و روز ۱۳ آبان، دست به دست هم دادند تا ما وظیفه‌ خود بدانیم که این ایام مهم را گرامی بداریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در تشریح برنامه‌های این سازمان برای روز ۱۳ آبان، بیان کرد: امسال تقریبا ۷۹ برنامه‌ ابلاغی داریم که بخشی از آن‌ها اجرا شده و تعدادی نیز در حال اجرا است؛ البته بعضی از برنامه‌ها به‌خاطر شیوع ویروس کرونا برگزار نشد اما در فضای مجازی به نمایش درآمد.

وی به جلسه‌ روز گذشته نماینده ولی فقیه در استان با مدیران کل ادارات و رؤسای سازمان‌های مختلف استان نیز اشاره کرد و گفت: این جلسه که با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در مصلی امام‌خمینی(ره) تبریز برگزار شد، امام جمعه تبریز بر گرامیداشت روز ۱۳ آبان، هفته وحدت و محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص) تاکید کرد.

حجت‌الاسلام برگی، ادامه داد: مقرر شد که ادارات کل و سازمان‌ها در فضای مجازی به اهمیت هفته وحدت، روز ۱۳ آبان و همچنین محکومیت اهانت به پیامبر(ص) اشاره کنند و ما نیز در حد توان با نصب بیلبورد و بنرهای مختلف به فضاسازی سطح شهر پرداخته‌ایم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی به برگزاری برنامه‌های مختلف توسط نهادهای ذی‌ربط در استان از طریق فضای مجازی اشاره کرد و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مسابقات فرهنگی، هنری، کاردستی و دلنوشته را طراحی کرده است و همچنین سپاه و بسیج نیز در بیلبوردهای خود در سطح شهر هفته‌ وحدت، روز۱۳ آبان و محکومیت اهانت به پیامبر (ص) را به نمایش گذاشتند.

وی اضافه کرد: اجرای برنامه توسط گروه‌های سرود سیار در سطح شهر، طراحی مسابقات مجازی توسط معاونت اموربانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی ویژه خانواده‌ها برگزار  از دیگر برنامه‌ها است.

حجت‌الاسلام برگی خاطرنشان کرد: طبق صحبت‌هایی که با صداوسیما انجام شده، تصاویر راهپیمایی‌ سال‌های گذشته برای تجدید خاطرات  از تلویزیون پخش خواهد شد و همچنین با توجه به این‌که اهانت صورت گرفته به پیامبر اسلام(ص) از طریق کاریکاتور و به نوعی سوءهنر انجام شده است،  مقرر شد حوزه هنری با زبان هنر این اقدام را محکوم کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر این‌که طرح کمک مؤمنانه در این ایام به اوج‌خود رسیده است، عنوان کرد: سپاه و بسیج این روزها به ویژه در مناطق کم برخوردار علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی، به ضدعفونی معابر نیز می‌پردازند.

وی در خصوص جزئیات تجمع روز ۱۳ آبان خاطر نشان کرد: تجمع روز ۱۳ آبان، بعد ازظهر از ساعت ۱۵ و به صورت همزمان در تمامی مراکز استان‌ها و همچنین در شهر تبریز در محل سنگ فرش مصلی، با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود. برخلاف هر سال که این مراسم، چندین ساعت طول می‌کشید، برای حفظ سلامتی مردم نهایتا در یک ساعت همه برنامه‌ها اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha