الگوگیری حوزویان از سیره و سنت رسول خدا(ص)
کد خبر: 3933565
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
آیت‌الله‌العظمی مدرسی تأکید کرد:

الگوگیری حوزویان از سیره و سنت رسول خدا(ص)

مرجع تقلید شیعیان در کربلای معلی از حوزه‌های علمیه خواست، قبل از اینکه بشارت‌دهنده خوبی باشند، الگویی در کار خیر باشند و بدانند که اخلاق، رفتار و نگارش حوزویان باید بر اساس سیره و سنت رسول خدا(ص) باشد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید شیعیان در کربلای معلی در مراسم سخنرانی هفتگی خود که با حضور علما و طلاب حوزه‌های علمیه در دفتر وی برگزار شد، گفت: پیامبر(ص) مبعوث شدند تا الگو و اسوه‌ای برای ما باشند و ما زندگی خود را با زندگی آن بزرگوار مطابقت دهیم؛ اگر داستان بهشت را برای ما بگویند، به اندازه الگویی که در زندگی ما در مقابل ما باشد، بر ما تأثیر نمی‌گذارد. 

وی افزود: مردم پیرامون شخصیتی جمع می‌شوند که در راه خداوند جانفشانی کرده است. پیامبر اعظم(ص) در راه خدمت به دین و رسالت آسمانی، خود را به سختی انداخت و همه چیز خود را در این راه تقدیم کرد.

آیت‌الله‌العظمی مدرسی در خصوص مسئولیت‌های حوزه علمیه در مرحله کنونی، حوزه ها را به برعهده گرفتن زمام رهبری امت دعوت کرد و همچنین از حوزه‌های علمیه خواست، قبل از اینکه بشارت‌دهنده خوبی باشند، الگویی در کار خیر باشند و بدانند که اخلاق، رفتار و نگارش حوزویان باید بر اساس سیره و سنت رسول خدا(ص) باشد.

مرجع تقلید شیعیان در کربلا با اشاره به اینکه عراق نیازمند تعیین هویت واحد و یکپارچه است، بیان کرد: ما پیشتر درخواست کردیم که ارتش عراق یک کانونی باشد که تمامی گرایش‌ها در چارچوب هویت ملی یکپارچه در آن گردهم آیند و ذوب شوند. این مسئولیت دولت و وزارت‌های ذیربط است.

وی بر دعوت جامعه به کار و تلاش تأکید کرد و خواستار توجه به اقتصاد، کشاورزی، اندیشه‌ورزی و نوآوری شد و در پایان علمای دینی عراق را به برعهده گرفتن رهبری عراق در مسیر آینده‌ای بهتر دعوت کرد و گفت: این وظیفه و مسئولیت ماست و هرگز هیچ‌کس دیگر به جای ما نمی‌آید که این مسئولیت را بر عهده بگیرد.

یادآور می‌شود، جلسات سخنرانی هفتگی آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید شیعیان در کربلای معلی روزهای پنجشنبه برگزار می‌شود.

امیرمحسن سلطان‌احمدی
انتهای پیام
captcha