وحدت موضوعی راهبردی و از اصول انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3933640
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
مدیر نمایندگی المصطفی(ص) در خراسان رضوی؛

وحدت موضوعی راهبردی و از اصول انقلاب اسلامی است

مدیرنمایندگی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة در استان خراسان رضوی گفت: در عصر حاضر، با وقوع انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری وحدت را به صورت ویژه، موضوع راهبردی و یکی از اصول انقلاب اسلامی بیان کردند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام محمدرضا صالح، مدیر نمایندگی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة در استان خراسان رضوی، امروز در نشست مجازی «وحدت امت اسلامی؛ زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی» طی سخنانی اظهار کرد: از آغاز اسلام، یکی از برنامه‌ها و دغدغه‌های پیامبر اکرم(ص) بوده است و ائمه معصوم(ع) و علمای بزرگان دین پیوسته به دنبال انسجام و یکپارچگی مسلمانان در جهان اسلام بوده‌اند.

عضو شورای اندیشه‌ورزان اندیشکده المصطفی(ص) با اشاره به اندیشه امامین انقلاب اسلامی و تأکید آن‌ها به اتحاد و وحدت و همدلی افزود: امام خمینی(ره) بنیان‌گذار هفته وحدت بودند و این درباره تصریح کردند: «آن وحدتی که در قرآن آمده است، برای مدتی کوتاه نیست، بلکه همه عالم نیاز به وحدت دارند».

حجت‌الاسلام‌ صالح با اشاره به اینکه تمدن نوین اسلامی در سال‌های اخیر مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفته است، ادامه داد: یکی از تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی است. آنچه مسلم است، تمدن نوین اسلامی با شعار و سخنرانی و نوشتن محقق نمی‌شود، بلکه باید زمینه و بستر‌های لازم آن فراهم شود و یکی از مؤلفه‌های زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی وحدت است.

نماینده جامعةالمصطفی(ص) در استان خراسان رضوی(ع) به مؤلفه‌های تمدن‌ساز اشاره کرد و افزود: ایمان، باور‌ها و اندیشه‌های معنوی، عقل‌گرایی و اندیشه‌ورزی، اخلاق و ارزش‌های اسلامی و اتحاد و انسجام و یکپارچگی اجتماعی، جزو مؤلفه‌های تمدن‌ساز است.

عضو شورای اندیشه‌ورزان اندیشکده المصطفی(ص) درباره اهمیت عقل‌گرایی، گفت: اسلام، کسی را که از بصیرت و تفکر لازم برخوردار نیست و از ابزار‌های عقلانیت استفاده نمی‌کند، در ردیف حیوانات می‌داند. همچنین از سوی دیگر، جوامعی که فقط به عقل نوبنیاد عمل کنند، دچار انحطاط می‌شوند.

وی با بیان اینکه امروز، کارآمدی اندیشه سیاسی اسلامی در برابر ناکارآمدی اندیشه غربی کاملاً مشخص است و ما باید مؤلفه اصلی در امنیت و قدرت ویژه داشته باشیم، افزود: امنیت و قدرت در تشکیل تمدن اسلامی بسیار مؤثر هستند و در سایه وحدت و همگرایی در جامعه اسلامی محقق می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح با اشاره به اینکه باید اختلافات را کنار بگذاریم، اظهار کرد: وحدت اسلامی، از عالمان دینی آغاز می‌شود؛ امروز المصطفی(ص) پرچم دار اتحاد اسلامی در سرزمین‌های اسلامی است و نقش مؤثری در احیای تمدن اسلامی در کشور‌های اسلامی دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید تاریخ تمدن اسلامی را مطالعه کنیم، افزود: رژیم اسرائیل با غصب سرزمین فلسطین و مسجدالاقصی، همچنان به دنبال ارتباط با جوامع اسلامی است و متأسفانه دولت‌های اسلامی به صورت رسمی با این رژیم غاصب رابطه رسمی دارند. این مسئله به یکپارچگی و وحدت کشور‌های اسلامی آسیب می‌زند.

نماینده جامعةالمصطفی(ص) در استان خراسان رضوی گفت: به قرآن و سیره نبوی (ص) برگردیم؛ فاصله گرفتن از قرآن کریم، آسیب بزرگی است. همچنین در سطح جوامع اسلامی، سبک زندگی مسلمانان با سبک زندگی اسلامی بسیار فاصله دارد؛ لازم است ارزش‌های اسلام و پیامبر(ص) را در بین جوانان تقویت کنیم.

انتهای پیام
captcha