طرح پاییزه کتاب در 20 کتاب‌فروشی خوزستان آغاز شد
کد خبر: 3934981
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

طرح پاییزه کتاب در 20 کتاب‌فروشی خوزستان آغاز شد

طرح پاییزه کتاب همزمان با آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی از امروز 24 آبان در 20 کتابفروشی خوزستان آغاز شد.

طرح پاییزه کتاب در 20 کتاب‌فروشی خوزستان آغاز شدبه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مرتضی جمشیدی، معاون فرهنگی و رسانه اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اعلام خبر مشارکت 20 کتابفر‌وشی استان در طرح پاییزه کتاب گفت: این طرح به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از 24 تا 30 آبان ماه اجر می‌شود.

وی اظهار کرد: در پانزدهمین دوره طرح‌های حمایتی (پاییزه کتاب) سقف خرید برای هر خریدار 25 درصد نسبت به طرح تابستانه کتاب 99 افزایش داشته است و علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۰ درصد یارانه خرید، تا سقف ۲۰۰ هزار تومان بهره‌مند شوند.

جمشیدی ادامه داد: از 20 کتابفروشی شرکت کننده در طرح پاییزه، 14 کتابفروشی در اهواز و 6 کتابفروشی دیگر متعلق به سایر شهرستان‌های استان هستند.

وی ضمن ابراز امیدواری از مشارکت کتابفروشی‌های استان نسبت به دوره تابستانه بیان کرد: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا متقاضیان می‌توانند با ثبت اطلاعات در پنل پاییزه، خرید کتاب را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: مدیریت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در زمان اجرای طرح بر عهده‌ کتابفروشی است، اما کنترل مختصات و ارزیابی عملکرد کتابفروشی‌ها بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

جمشیدی با بیان اینکه همه‌گیری ویروس کرونا آسیب جدی به پیکره کتابفروشان و ناشران وارد کرده است، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح، بر رونق کتابفروشی‌های استان و ترغیب مردم به خرید کتاب افزوده شود.

انتهای پیام
captcha