مجمع خیرین میراث فرهنگی در سیستان‌وبلوچستان راه‌اندازی شد
کد خبر: 3935530
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
برای اولین بار در کشور؛

مجمع خیرین میراث فرهنگی در سیستان‌وبلوچستان راه‌اندازی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان‌و‌بلوچستان گفت: برای اولین بار در کشور، مجمع خیرین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان‌و‌بلوچستان گفت: با رایزنی‌ها و اقدامات انجام شده، مجمعی با عنوان مجمع خیرین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچون مجمع‌های خیرین مدرسه‌ساز و پزشکی، در استان شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه این اقدام برای اولین بار در کشور از سیستان‌و‌بلوچستان آغاز شد، بیان کرد: برای این کار قرار شد حسابی با اساسنامه کامل تعریف شود و عده‌ای از اعضا و افرادی در این مجمع حاضر باشند که حق امضا و برداشت دارند و پول به این حساب واریز شود.

به گفته این مقام مسئول، هنگامی که اساسنامه تکمیل و حق برداشت و امضاها مشخص شد بر اساس اولویت، تقدم و تمکن در حوزه سیستان‌و‌بلوچستان این مجمع خیرین کار خود را ادامه خواهد داد.

جلالزایی اظهار کرد: مبالغی که در این مجمع جمع‌آوری می‌شود، برای بهبود و آبادانی صنعت گردشگری، صنایع دستی و همچنین میراث فرهنگی منطقه استفاده خواهد شد. این مجمع می‌تواند به عنوان بازو و اهرم کمکی به دولت که بودجه‌های کمی دارد، یاری برساند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان‌وبلوچستان گفت: چشم‌انداز این کار را روشن می‌بینم، زیرا سبب می‌شود تا زیرساخت‌ها و تأسیسات گردشگری، صنایع دستی و دیگر موارد مربوط به میراث فرهنگی که می‌تواند با کمک و مشارکت همه جانبه مردم توسعه یابد، را رونق دهد.

انتهای پیام
captcha