میدان‌داری خیران سبزواری در ساخت کتابخانه
کد خبر: 3935672
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

میدان‌داری خیران سبزواری در ساخت کتابخانه

رئیس کتابخانه‌های عمومی سبزوار گفت: از مجموع 16 کتابخانه سبزوار تنها دو کتابخانه دولتی‌ساز است و بقیه از سوی خیران ساخته و تکمیل شده و در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته است.

میدان داری خیرین سبزواری در ساخت کتاب‌خانه/ 87 درصد کتاب‌خانه های سبزوار توسط خیرین ساخته شده

معصومه فلاحی، رئیس کتا‌بخانه‌های عمومی سبزوار، در گفتگو با ایکنا از خراسان رضوی، با تقدیر و تشکر از خیران کتابخانه‌ساز و خیرینی که در حوزه فرهنگی در این بخش فعال هستند، اظهار کرد: یکی از مشکلات جمعیت 35 هزار نفری حاشیه شهرستان سبزوار نبود کتا‌بخانه و مؤسسات فرهنگی است که مسئولان شهرستان کمتر به آن توجه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای رفع این نواقص با کمک خیران به دنبال ساخت سه کتابخانه در مراکز حاشیه‌ای سبزوار از جمله منطقه نیروگاه، فلکه بیضی و 40 متری سوم هستیم، بیان کرد: یکی دیگر از مناطق محروم شهرستان سبزوار از نظر کتابخانه شهرک توحید این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر است که محروم از داشتن کتابخانه و مؤسسات فرهنگی هستند.

فلاحی تصریح کرد: با ساخت کتابخانه مرحوم علوی در جوار آرامگاهش در باغ ایرانیان شهرک توحید مشکل نبود کتابخانه در شهرک توحید سبزوار حل می‌شود، همچنین با تکمیل ساختمان این کتابخانه، کتابخانه قدیمی آن مرحوم از داخل شهر با 27 هزار جلد کتاب به این مکان منتقل خواهد شد و مشکل کمبود کتابخانه در شهرک توحید تا حدودی حل می‌شود.

وی با اشاره به محرومیت منطقه کلاته سیفر در سمت شرق سبزوار و منطقه مسکونی صالح‌آباد در جنوب سبزوار از داشتن کتابخانه، اضافه کرد: در این مورد بحث‌هایی مطرح شده است تا در صورت پیدا شدن خیری برای ساخت، شهرداری و شورای اسلامی شهر، زمین آن را در اختیار خیران قرار دهد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی سبزوار در خصوص ساخت پژوهش‌سرا در منطقه کلاته سیفر سبزوار اضافه کرد: قول‌هایی داده شده تا در صورت موافقت مسئولان بخشی از ساختمان این پژوهش‌سرا برای ساخت کتابخانه اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به 16 کتابخانه عمومی سبزوار که 87.5 درصد آنها  از سوی خیرین ساخته شده و یا مشارکتی است، تصریح کرد: کل کتاب‌خانه‌های شهرستان با زیربنای 5000 مترمربعی و 242 هزار جلد کتاب در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

فلاحی تصریح کرد: با بودجه کم دولتی عملاً ساخت کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی امکان‌پذیر نیست و ورود خیران یکی از نیازهای اصلی این بخش است و تاکنون خیرین سبزواری نشان داده‌اند در این حوزه پیشتاز بوده‌اند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی سبزوار با تقدیر و تشکر از خیران کتابخانه‌ساز و نصب بیلبورد در سطح شهر سبزوار بیان کرد: اگر خیران در حوزه کتاب و کتابخانه‌سازی ورود پیدا نمی‌کردند، سبزوار با مشکلات زیادی روبرو بود.

وی افزود: اگر به مسائل فرهنگی و ساخت کتابخانه در حاشیه سبزوار و شهرها توجه ویژه شود، قطعاً بسیاری از آسیب‎های اجتماعی در حوزه بزهکاری و دیگر آسیب‎های اجتماعی کم و از بین  خواهد رفت.

انتهای پیام
captcha