چهارمحال‌وبختیاری؛ میزبان اجرای طرح شنبه‌های کتاب در مساجد
کد خبر: 3935721
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷

چهارمحال‌وبختیاری؛ میزبان اجرای طرح شنبه‌های کتاب در مساجد

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه این استان به عنوان معین «رواق کتاب»، راهبری این طرح ملی را برعهده دارد، اظهار کرد: طرح ملی شنبه‌های کتاب مساجد از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی رواق کتاب است که انتظار می‌رود کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور در این طرح مشارکت گسترده‌ای داشته باشند.

محمدرضا مظاهری، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری و مدیر ستاد فهمای استان با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه‌های کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد در هفته کتاب استان، اظهار کرد: در رویداد ملی فهمای سال جاری با عنوان طرح ملی «ایران قوی» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، رواق کتاب در ذیل این طرح ملی با محوریت ستاد چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح ملی «ایران قوی»، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان به عنوان معین «رواق کتاب»، راهبری این طرح ملی را برعهده دارد، گفت: طرح ملی شنبه‌های کتاب مساجد از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی رواق کتاب است که انتظار می‌رود کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور در این طرح مشارکت گسترده‌ای داشته باشند.

مظاهری افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و نهضت مطالعه مفید، رونق بخشیدن به کتابخانه‌های مساجد کشور و احیای نقش کتابخانه‌های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی از مهم‌ترین اهداف رواق کتاب و برنامه‌های هفته کتاب سال 1399 کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان با تصریح بر اینکه به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بیشتر برنامه‌های هفته کتاب امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود، ادامه داد: طرح ملی شنبه‌های کتاب مساجد، مهم‌ترین برنامه رواق کتاب، با رویکرد انتخاب، معرفی و انس با کتاب است که کانون‌ها وکتابخانه‌های مساجد در سراسر استان اجرا می‌کنند.

مدیر ستاد فهمای استان، گفت: تهیه کلیپ‌های یک‌ دقیقه‌ای از معرفی کتاب برای بارگذاری و نشر در فضای مجازی از سوی امام جماعت و کتابداران کتابخانه‌های عمومی مساجد از اهم فعالیت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در شنبه‌های کتاب مساجد است.

وی کتاب‌های «خانواده، به سبک ساخت یک جلسه مطول مطوی در محضر مقام معظم رهبری» و «موفقیت از دیدگاه کلام خدا» تألیف سودابه یزدانی چم‌زینی از اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان و کتاب «سفرنامه عشق» را که به سخنان مقام معظم رهبری در سفر و دیدار با مردم استان اختصاص دارد، برای مطالعه در قالب طرح ملی شنبه‌های کتاب مساجد معرفی کرد.

مظاهری افزود: طرح ملی شنبه‌های کتاب مساجد در سه محور «انتخاب کتاب، معرفی کتاب و انس با کتاب» برگزار می‌شود و تقویت فعالیت‌های مردمی و خودجوش در حوزه کتاب و کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه و ترویج نهضت مطالعه مفید از اهداف اجرای طرح ملی شنبه‌های کتاب مساجد است.

انتهای پیام
captcha