آغاز مجدد پویش «با قرآن در خانه بمانیم»
کد خبر: 3937013
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶

آغاز مجدد پویش «با قرآن در خانه بمانیم»

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره به آغاز مرحله جدیدی از پویش «با قرآن در خانه بمانیم»، اظهار کرد: این پویش در موج سوم شیوع ویروس کرونا از سرگرفته شده و تا نیمه آذرماه ادامه خواهد داشت.

آغاز مجدد پویش «با قرآن در خانه بمانیم»حجت‌الاسلام سیدمسعود میریان، رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: در راستای محدودیت‌های کرونایی برای جامعه و با توجه به تجربه موفق در ایام نوروز، پویش «با قرآن در خانه بمانیم» در پی موج سوم شیوع کرونا ادامه یافت.

وی افزود: این پویش در پنج محور اصلی از سوم تا چهاردهم آذر ماه اجرا خواهد شد. اولین بخش پویش برگزاری کرسی‌های تلاوت رضوی در جوار عترت است که در قالب یک برنامه ترکیبی در مدت زمان یک ساعت، با محتوای تلاوت قاریان بین‌المللی و قاریان نوجوان، قرائت زیارت امین الله، مداحی و انجام زیارت نیابتی انجام می‌شود.

میریان با بیان اینکه برنامه‌های ضبط شده تفسیری با موضوع سبک زندگی قرآنی نیز در ضمن اجرای کرسی‌های تلاوت رضوی پخش خواهد شد، ادامه داد: هر شب سؤالات پیامکی از همین برنامه‌های تفسیری طرح شده و در صفحات مجازی مرکز قرآن کریم به نشانی @quran_aqr منتشر می‌شود و به قید قرعه هشت هدیه به شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد. همچنین در برنامه‌های کرسی تلاوت رضوی با برندگان نیز تماس حاصل می‌شود.

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه اجرای برنامه‌های قرآنی این پویش در دارالقرآن حرم مطهر رضوی انجام می‌شود، اظهار کرد: طرح «ابنا الرضا» ویژه کودکان و نوجوانان دیگر محور پویش «با قرآن در خانه بمانیم» است که برنامه‌هایی مثل عروسک‌گردانی را شامل می‌شود و در روزهای سه‌شنبه و جمعه، در راستای جایگزینی برنامه کرسی‌های تلاوت رضوی از ساعت ۱۸ به صورت مجازی پخش می‌شود. ویژه‌برنامه ابنا الرضا چهار روز اجرا می‌شود و کودکان و نوجوانان با مشارکت در آن و مسابقات این بخش به قید قرعه هدایایی را دریافت می‌کنند.

«دوست مهربان»، طرحی برای کودک و نوجوان

وی افزود: بخش دیگر پویش شامل مسابقه «دوست مهربان» است که در سه محور برگزار می‌شود؛ اولین محور خاطره کودکان و نوجوانان از اولین زیارت امام رضا(ع) است، بخش دوم قصه‌گویی در قالب کلیپ‌های صوتی و تصویری و بخش سوم حفظ سوره‌های کوتاه قرآن است که قرائت این سوره‌ها از سوی کودکان و نوجوانان با کمک خانواده‌ها به صورت تصویری ضبط شده و برای آدرس‌های مجازی مرکز قرآن کریم ارسال می‌شود. با جمع‌بندی و ارزیابی آثار ارسالی تا ۱۵ آذرماه به ۸۸ اثر برگزیده حوزه کودک و نوجوان تحت عنوان مسابقه «دوست مهربانی» ۸۸ جایزه و هدیه متبرک اعطا خواهد شد.

وی بیان کرد: رقابت هنری ویژه بزرگسالان نیز در حوزه‌های خطاطی و نقاشی‌خط با عنوان دست‌نوشته‌های نورانی صورت می‌پذیرد. در این رویداد هنری، هنرمندان آثار هنری خود را بر اساس آیات ۳۶ سوره نور، ۵۱ سوره توبه و ۸۲ سوره اسراء خلق و ارسال می‌کنند و در پایان این رویداد هنری نیز به هشت نفر از برگزیدگان در هر رشته هدایایی اهدا خواهد شد.

میریان با اشاره به همکاری مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی مرکز قرآن کریم و دارالقرآن حرم رضوی و رسانه‌های جمعی در اجرای این پویش قرآنی، گفت: بخش دیگر پویش «طنین رضوی» با محتوای فرازخوانی آیه ۸۲ سوره اسرا ویژه آقایان است. قاریان می‌توانند فراز تلاوت شده خود را از این آیه شریفه از طریق آدرس‌های مجازی ارسال کنند و پس از ارزیابی به هشت نفر از برگزیدگان جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha