واکنش خراسانی‌ها به ترور دانشمند ایرانی
کد خبر: 3937697
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

واکنش خراسانی‌ها به ترور دانشمند ایرانی

فعالان فرهنگی، قرآنی، سیاسی، رسانه‌ای و اجتماعی خراسان رضوی با انتشار پیام‌ها، بیانیه‌ها و تولیدات رسانه‌ای، ترور شهید محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، را محکوم کردند.

واکنش خراسانی‌ها به ترور دانشمند ایرانی

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، بخشی از واکنش‌ها و پیام‌های فعالان، نخبگان و نهادهای فرهنگی، قرآنی و سیاسی استان خراسان رضوی، در خصوص ترور شهید محسن فخری‌زاده، پدر صنعت هسته‌ای ایران و معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح  به شرح زیر است:

«حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، در پیامی ضمن تسلیت به ملت ایران بیان کرد: شهادت دانشمند مجاهد و انقلابی شهید محسن فخری‌زاده به دست تروریست‌های دون‌مایه، نشانه‌ای دیگر از استیصال دشمنان در برابر موفقیت ملت بزرگ ایران در شکست نظام سلطه و پیشرفت چشمگیر این ملت عزیز در فتح قله‌های اقتدار علم و فناوری است.

این دانشمند مؤمن و انقلابی که در تمامی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضوری مؤثر در عرصه‌های مختلف جهاد داشت، جزو پیشگامان توسعه علمی کشور و بنیانگذاران صنعت هسته‌ای بود و در جایگاه ریاست سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع نیز خدمات ماندگاری را برای ملت بزرگ ایران اسلامی به یادگار گذاشت.

توسل مداوم دشمنان ایران به ترور

بدون شک توسل دشمنان ایران اسلامی به ترور و تروریسم که از اولین روزهای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آغاز شده و همچنان تداوم دارد، از سر ضعف و ناتوانی مستکبران عالم در برابر عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و بدون تردید این جنایت وحشیانه نیز با پاسخ قاطع و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

اینجانب در جوار مضجع منور رضوی، شهادت این دانشمند فرزانه و جهادگر را به محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده معزز شهید، جامعه بزرگ علمی کشور و عموم مردم گرانقدر تبریک و تسلیت عرض نموده و برای آن مجاهد شهید علو درجات را از درگاه ایزد منان مسئلت می‌نمایم».

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، نائب رئیس و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، نیز با انتشار پیامی بیان کرد: «أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلی‌ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ»(سوره حج، آیه ۳۹).

ترور دانشمندان مانع پیشرفت ایران نیست

ترور دانشمندان و بزرگان علمی و تحقیقاتی کشور نه تنها در روند رشد و پیشرفت کشور تأثیری نخواهد داشت، بلکه انگیزه‌ها را برای سرعت بخشی به انجام پروژه‌های علمی و تحقیقاتی در زمینه‌های موشکی و هسته‌ای تقویت می‌کند، زیرا ما هزاران «فخری‌زاده» در کشور داریم که با اراده‌ای مستحکم‌تر برای گرفتن انتقام سخت از دشمنان این مرز و بوم به میدان خواهند آمد تا جای خالی شهید بزرگوار فخری‌زاده احساس نشود؛ بر همین اساس برنامه‌های صنعت هسته‌ای و موشکی کشور نه تنها به عقب نمی‌افتد، بلکه سرعت رشد و پیشرفت در این دو صنعت کشور بیشتر خواهد داشت.

البته این ترور ناجوانمردانه نتیجه اقدامات و تلاش‌های جریان «غرب‌گرا» در کشور است، جریانی در داخل کشور که همواره چشم امید به غرب دوخته‌اند و تلاش می‌کنند، راه را برای ارائه اطلاعات گوناگون به خارج از کشور باز کنند تا درخواست‌های کشورهای غربی تأمین شود؛ این اقدامات و تلاش‌های آنها نه تنها دستاوردی برای کشور نداشته و نتوانسته منافع اقتصادی مردم را تأمین کند، بلکه باعث می‌شود که اطلاعات امثال فخری‌زاده‌ها در اختیار دشمنان قرار بگیرد و باعث شود چنین دردی بر آلام مردم عزیز ایران اسلامی افزوده شود.

از کلیه دستگاه‌های امنیتی و قضایی کشور می خواهم عوامل این حادثه را هر چه زودتر شناسایی و محاکمه کنند. از وزارت امور خارجه نیز انتظار می‌رود پیگیری‌های حقوقی در سطح بین‌الملل با سرعت و قاطعیت پیگیری شود و گزارش‌های این اقدامات نیز به مجلس شورای اسلامی ارائه شود».

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده مردم ترشیز و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن انتشار پیامی بیان کرد:

«وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًابَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ
با ریختن خون عزیزان ما، تایید شد انقلاب ما
بریزید خون‌ها را؛ زندگی ما دوام پیدا می‌کند
بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود».

جوانان اندیشمند مسیر را ادامه می‌دهند

حجت‌الاسلام اکبر احمدپور، نماینده مردم خواف و رشتخوار، نیز ضمن محکومیت حادثه تروریستی در آبسرد دماوند، گفت: دشمن اگر فکر می‌کند با این گونه شهادت‌ها می‌تواند ضربه‌ای به صنایع هسته‌ای و موشکی ما وارد کند و در این راه وقفه‌ای ایجاد کند، کور خوانده چرا که این راه و مسیر با قدرت همچنان توسط جوانان اندیشمند ما ادامه پیدا خواهد کرد.

مرکز قرآن کریم و اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی نیز در پیام مشترکی این ترور ناجوانمردانه را محکوم کردند. متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ

شهادت دانشمند انقلابی شهید محسن فخری‌زاده را به محضر مقام معظم رهبری، خانواده معزز شهید و ملت شریف ایران به‌خصوص همکاران و شاگردان این مجاهد خستگی ناپذیر تبریک و تسلیت عرض می‌نماییم.

بار دیگر دست پلید استکبار جهانی به خصوص رژیم غاصب و منفور صهیونیست برای جهانیان نمایان شد. مرکز قرآن کریم و اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی ضمن محکوم نمودن این حادثه تلخ، درخواست پاسخ قاطع و مقتدرانه از مسئولین محترم امنیتی و انتظامی در پی این حادثه و جلوگیری از اینگونه حوادث وحشیانه را خواستاریم.

در جوار مضجع منور رضوی ضمن تسلیت و تعزیت خدمت خانواده محترم شهید فخری زاده، از خداوند متعال علو درجات برای این عزیز سفر کرده و صبر و اجر برای بازماندگان را خواستاریم».

عروج سلیمانی و فخری‌زاده؛ درد مشترک ایرانیان

حجت‌الاسلام حجت مجیدی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی، نیز در صفحه مجازی خود ضمن انتشار تصویر شهیدان قاسم سلیمانی و محسن فخری‌زاده نوشت: ترور یعنی ما پیروزیم؛ ترور بزدلانه‌ترین گزینه‎ای است که آمریکا و اسرائیل روی میز دارند و این یعنی ما تا همین جا پیروزیم و یک مشت وحشی دیوانه‌وار تشنه خون عزیزان ما هستند، از سردار دل‌ها تا شهید فخری‌زاده.

حجت‌الاسلام مهدی شجاع، قاری حرم مطهر رضوی و رئیس سابق دارالقرآن حرم امام هشتم(ع) در صفحه مجازی خود به انتشار تصویری از سردار سلیمانی و شهید فخری‌زاده پرداخت و به نقل از مدیرکل سابق وزارت امور استراتژیک اسرائیل نوشت: فخری‌زاده، سلیمانی برنامه هسته‌ای بود.

امید حسینی‌نژاد، قاری برتر کشور نیز با انتشار تصویر شهید فخری‌زاده یک بیت شعر منتشر کرد: از شمار دو چشم یک تن کم، وز شمار خرد هزاران بیش.

سعید بیژنی، قاری و مدرس برتر قرآن نیز ضمن پخش یک تلاوت در صفحه مجازی خود، ثواب این آیات نورانی را به روح شهید محسن فخری‌زاده اهدا کرد. 

علی‌اکبر لطفی‌پور، قاری برتر خراسان رضوی نیز در صفحه مجازی خود با انتشار عکس و سوابق علمی شهید حسن فخری‌زاده او را دانشمند شهید معرفی کرد.

مهدی تقی‌پور، قاری برتر مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام نیز در فضای مجازی به انتشار تصاویری از شهید فخری‌زاده پرداخت و این حادثه تلخ را به ملت ایران تسلیت گفت.

دانشکده علوم قرآنی مشهد نیز در پیامی به مناسبت شهادت شهید فخری‌زاده، دانشمند کشورمان در حادثه تروریستی عنوان کرد: در پی اقدام ناجوانمردانه و بزدلانه سرویس‌های جاسوسی بیگانه، یکی از دانشمندان و مدیران متعهد و متخصص این مرز و بوم به فیض عظیم شهادت نائل شد، ضمن تسلیت به مقام معظم رهبری، اساتید بزرگوار، کارکنان خدوم و دانشجویان عزیز دانشکده علوم قرآنی، علو درجات برای آن شهید والا مقام و صبر و اجر جزیل برای خانواده ایشان از خداوند متعال خواستاریم.

لکه ننگ و بر چهره مدعیان حقوق بشر

همچنین شورای اسلامی شهر مشهد در پی ترور شهید محسن فخری‌زاده با صدور بیانیه‌ای این حرکت تروریستی را محکوم کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «لکه ننگ و سیاه دیگری بر چهره مدعیان حقوق بشر نقش بست.
دانشمند گرانقدر و انقلابی، محسن فخری‌زاده به فیض عظیم شهادت نائل آمد و به جمع دیگر شهدای این خاک مقدس پیوست.

همانطور که تاریخ نشان داده، استکبار و رژیم منحوس و پلید صهیونیستی باید بداند که با ترور و سوء قصد به جان چهره‌های مخلص و خدوم و دانشمندان ما نمی‌تواند مانع از پیشرفت کشور شود بلکه جوانان ما با انگیزه و عزم بیشتر، مجدانه در مسیر تحقق اهداف شهدا و امام‌ شهدا گام برخواهند داشت».

انتهای پیام
captcha