ضعف عملکرد رسانه‌های ایران در موضوع ترور
کد خبر: 3937951
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲

ضعف عملکرد رسانه‌های ایران در موضوع ترور

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ضعف رسانه‌ها در پرداختن به موضوع ترور گفت: بیش از ۱۷ هزار شهید ترورشده داریم. حال سؤال اینجاست که چه اندازه در تولیدات رسانه‌ای درباره این موضوع موفق بوده‌ایم؟

ضعف عملکرد رسانه‌های ایران در موضوع ترورحجت‌الاسلام والمسلمین جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: امنیت داخلی و سازمان‌های ضدجاسوسی کشور یکی از مواردی است که همواره به آن مباهات می‌شود، اما در دولت‌هایی که اعتقاد به مذاکره و رابطه با غرب داشتند، سطح امنیت کشور به مخاطره افتاده است.

نیک‌بین اضافه کرد: دولتمردان ما در گام اول، منکر شهادت شهید فخری‌زاده می‌شوند و پس از آن که به واقعیت ماجرا پی می‌برند، با اختلاف زمانی زیادی پیام می‌دهند که این حرکت نشان‌دهنده آن است که هنوز نگاه و امید به مذاکره و مماشات با درندگانی همچون آمریکا وجود دارد.

کاهش سطح همکاری با آژانس انرژی اتمی

وی با اشاره به اقدامات لازم پس از شهادت دانشمند هسته‌ای کشورمان، گفت: با شهادت شهید فخری‌زاده باید سطح همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی مورد بازنگری قرار گیرد. ایران باید با شدت با عوامل داخلی این نوع وقایع برخورد کند و برخی از مسئولان کشور که پیش‌تر امنیت شهروندان و مسئولان این کشور را تضمین کرده بودند باید استعفا دهند و این افراد باید پاسخگو باشند و در محاکم قضایی محاکمه شوند. چرا سطح امنیت دانشمند هسته‌ای کشور ما باید این مقدار پایین در نظر گرفته شود که مزدوران صهیونیست به آن شخصیت دسترسی پیدا کنند و او را به رگبار ببندند. ما در برخی دولت‌های سازشگر، سپهبدهای بزرگ کشور را از دست داده‌ایم.

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: واکنش صحیح و دقیقی از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دریافت نکرده‌ایم. حداقل انتظار این بود که آنها ترور دانشمند ما را با کلماتی که شایسته است و با قاطعیت محکوم می‌کردند و متأسفانه مسئولان سازمان انرژی اتمی ایران نیز از کنار این موارد به سادگی عبور می‌کنند. ما در مجلس باید تصمیمات جدیدی برای سطح امنیت دانشمندان و همچنین سطح روابط با آژانس انرژی اتمی اتخاذ کنیم. باید سطح بازرسی جاسوسان آژانس انرژی اتمی از تأسیسات هسته‌ای و نظامی ما به صفر برسد.

نیک‌بین گفت: دولت ما باید ملزم به این مسئله شود که انتقام سخت و سریع بگیرد. هنگامی‌که  مردم مشاهده کنند مسئولان آنها از ماجرا عقب افتاده و در خواب مانده‌اند به خیابان‌ها می‌آیند. تجمعاتی که در شهرهایی مثل تهران و مشهد انجام شد، برای این است که مسئولان را متوجه امور کند. مسئولی که در خواب به سر می‌برد ابتدا باید با فریاد مردم خود بیدار شود و اگر مسئولی با صدای مردم خود بیدار نشود، با لگد دشمن بیدار خواهد شد.

وی در نقد اقدامات حداقلی رسانه‌ها در حوزه ترور و تروریسم اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنان ما از مسئولان رده بالای کشور یعنی رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و مسئولان لشکری و کشوری تا مردم عادی را ترور کردند و ما در این کشور بیش از ۱۷ هزار شهید ترور داریم، اما چقدر توانسته‌ایم تولید رسانه‌ای برای این موضوع داشته باشیم؟ چند کتاب و یا چند فیلم کوتاه و یا سینمایی در سطح مناسب و بین‌المللی برای شهدای ترور ساخته و منتشر کرده‌ایم تا عاملان ترور را به جهان نشان دهیم؟

تهاجم رسانه‌ای حداکثری آمریکا

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی لانه جاسوسی آمریکا در تهران تصرف می‌شود، برای آن چند نفر جاسوسی که دستگیر شده بودند، از طرف آمریکا فیلم ساختند، کتاب و مقاله نوشتند و تا سال‌ها این رویداد را بر سر ایران و ایرانی می‌زدند با اینکه حتی یک قطره خون از دماغ یکی از افراد آنها نیامد و این جاسوسان، سالم به آمریکایی‌ها تحویل داده شدند. اقدامات رسانه‌ای آنها علیه ما حداکثری بود، اما ما علیه آنها اقدام چندانی نکرده‌ایم.

نیک‌بین تصریح کرد: دشمنان ما از ابتدای انقلاب به دنبال خون ریختن از بزرگان ایران بودند، ولی ما در این جبهه چیزی جز لبخند دیپلماتیک تحویل آن‌ها ندادیم. ما هم به لحاظ محتوایی و هم در مدیریت رسانه ضعف داریم. البته بدتر از این‌ها ضعف در مدیریت‌های کلان دولتی است.

وی با بیان اینکه مدیریت دولتی در زمینه ترور باید مقابله به مثل کند، اما متأسفانه هنوز چنین رویکردی احساس نمی‌شود، افزود: ابتدا در داخل کشور باید به این باور برسیم که ما باید با آمریکا مقابله کنیم و پس از آن باید به سمت این مسئله رفت که متحدان خود را برای مقابله با آمریکا همراه کنیم. در ابتدای راه مقابله با آمریکا متأسفانه اتحادی از سوی دولت ما دیده نمی‌شود و همچنان امید به ارتباط با آمریکا وجود دارد.

انتهای پیام
captcha