موفقیت طرح «مسجد، سنگر سلامت» در حوزه بیماریابی
کد خبر: 3939486
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵

موفقیت طرح «مسجد، سنگر سلامت» در حوزه بیماریابی

استاندار خراسان رضوی گفت: مهمترین بخش طرح «مسجد، سنگر سلامت» این است که ما در بحث بیماریابی بتوانیم فعالیت داشته باشیم، یکی از علل افزایش آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان مراجعه دیر هنگام افراد مبتلا به مراکز درمانی بود.

موفقیت طرح «مسجد، سنگر سلامت» در حوزه بیماریابیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی، شامگاه 16 آذر، در حاشیه بازدید از طرح «مسجد، سنگر سلامت» ضمن گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: همزمان با اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند که از اول آذر ماه در سراسر کشور اعمال شد، یکی از طرح‌هایی که در این زمان با محوریت بسیج مورد توجه قرار گرفت، طرح شهید سلیمانی بود، در استان ما قبل از اجرای این طرح بسیجیان اقدامات قابل توجهی انجام دادند و طرحی تحت عنوان «مسجد سنگر سلامت» را به اجرا رساندند.

وی ادامه داد: در اجرای طرح «مسجد، سنگر سلامت» ۱۴۰۰ مسجد بر مبنای فعالیت محله محور کار خود را آغاز کردند و در حوزه شناسایی بیماران کرونایی، رسیدگی به امور معیشتی مردم و سایر مأموریت‌های که در این طرح مطرح بود، در سراسر استان فعالیت‌هایی به اجرا رسید و ارزیابی‌ها نشان از اجرای خوب این عملیات است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: از حضور بسیجیان، علما و ائمه جماعت مساجد که به اجرای این طرح کمک کردند، صمیمانه تقدیر می‌کنیم، مهمترین بخش این طرح این است که ما در بحث بیماریابی بتوانیم فعالیت داشته باشیم، یکی از عواملی که باعث شد تا آمار مرگ و میر در استان ما افزایش یابد، مراجعه افراد بیمار به مراکز درمانی دیرهنگام بود.

کاهش فشار بر مراکز درمانی

وی افزود: شناسایی به موقع بیماران و مشاوره‌هایی که در قالب طرح «مسجد، سنگر سلامت» انجام می‌شود، باعث شده تا بیماران در مراحل اولیه به مراکز درمانی معرفی شوند این حرکت به قرنطینه صحیح افراد در منازل و کاهش آمار فوتی‌ها کمک می‌کند و قطعاً با اجرای این طرح فشاری که برای مراکز درمانی به وجود آمده کاهش پیدا خواهد کرد. هماهنگی طرح «مسجد، سنگر سلامت» با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر استان و فعالیت بسیجیان و با توجه به محوریتی که مساجد در محلات دارند، سبب شد تا مدیریت این طرح در مساجد در نظر گرفته شد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های کشوری و استانی برای مقابله با بیماری کرونا، اضافه کرد: در شرایط فعلی سلامت جامعه و سلامت مردم اولویت اول نظام است و طبیعی است که جلساتی را به صورت مستمر با حضور مسئولان ارشد کشور و استان برگزار می‌شود و نشان از اهتمام جدی مسئولان در این رابطه است، هم‌افزایی بسیار خوبی بین دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی و نیروهای مسلح وجود دارد.

وی در جملاتی خطاب به کادر بهداشت و درمان که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند، بیان کرد: از تلاش‌های خالصانه و ایثارگری‌هایی که کادر درمان و مدافعان سلامت داشتند، تشکر می‌کنیم. آنها بیش از ۹ ماه در مراکز پر خطر فعالیت کردند و متأسفانه در این ایام تعدادی از کادر درمان در راستای خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسیدند.

 
انتهای پیام
captcha