ضرورت شناساندن قابلیت‌های معنوی مشهد به جهان اسلام
کد خبر: 3939741
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲

ضرورت شناساندن قابلیت‌های معنوی مشهد به جهان اسلام

استاندار خراسان رضوی با اشاره به زائر پذیر بودن مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام گفت: قابلیت‌های دینی و معنوی مشهد در جایگاه یک کلان شهر مذهبی باید به جهان اسلام معرفی شود.

ضرورت شناساندن قابلیت‌های معنوی مشهد به جهان اسلاممحمدرضا معتمدیان، استاندار خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد:  مهمترین وظایف رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شفاف، مستند و به موقع است.

وی افزود: به عنوان دولت که در راستای توسعه همه جانبه استان خراسان رضوی ماموریت داریم نیز به دنبال آن هستیم تا از ظرفیت رسانه‌های استان استفاده کرده و تعامل متقابل با رسانه‌ها را داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی، تصریح کرد: خراسان رضوی استان بزرگی است و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد؛ پایتخت معنوی جهان تشیع است و هم از لحاظ جغرافیایی در منطقه استراتژیک قرار دارد که شامل مرزهای طولانی است و مزیت‌های نسبی نیز در این استان داریم.

معتمدیان اظهار کرد: جایگاه استان خراسان رضوی منتسب به امام هشتم(ع) از جایگاه ممتازی در کشور و منطقه برخوردار است، چرا که دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است و شاید در بخش‌هایی کمتر معرفی شده که امیدواریم رسالت خود را به خوبی انجام دهیم.

وی ادامه داد: یکی از وظایف رسانه‌ها اطلاع‌رسانی و شناساندن ظرفیت‌های استان و شناساندن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه است، لذا رسانه‌ها می‌توانند در حوزه اطلاع‌رسانی این ظرفیت‌ها نقش‌آفرینی کنند. همچنین در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی نیز رسانه‌ها می‌توانند فعالیت داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی، ابراز کرد: انتخابات 1400 را پیش رو داریم که یکی از مهمترین رخدادهای سیاسی کشور است و لزوم مشارکت حداکثری مردم نیز از سیاست‌های کلان نظام بشمار می آید، بنابراین اگر بخواهیم فضای شور و نشاط در جامعه ایجاد کنیم باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده شود.

معتمدیان ادامه داد: علاوه بر این در بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد نیز رسانه می‌تواند تاثیرگذار باشد، لذا جایگاه رسانه یک جایگاه ویژه و ممتاز بوده و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است. 

وی گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها بتوانیم در راستای خدمت‌رسانی به مردم استان گام برداریم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت خبرگزاری ایکنا به عنوان یک خبرگزاری تخصصی در حوزه قرآن و مسائل دینی، بیان کرد: مشهد به عنوان یک کلان شهر در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و در شرایط غیر کرونایی پذیرای سالانه بیش از 40 میلیون زائر است که این موضوع یک فرصت استثنایی برای توسعه استان از بعد معنوی، مذهبی و همچنین از بعد اقتصادی فراهم کرده است.

معتمدیان ادامه داد: این قابلیت‌های بی‌شمار به جهان اسلام و جهان تشیع معرفی و در این راستا باید تلاش شود، ضمن اینکه نقش رسانه به ویژه یک رسانه تخصصی در این باره حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: روابط عمومی استانداری خراسان رضوی و خانه مطبوعات خراسان رضوی وظیفه پیگیری مطالبات صنفی خبرنگاران را دارد و سایر متولیان حوزه رسانه در کمیته‌ای که از سوی استانداری تشکیل شده تبادل نظرهایی دارند که امید داریم با ارائه راهکارها بتوانیم در چارچوب وظایف و اختیارات در خدمت رسانه‌ها باشیم.

انتهای پیام
captcha