اجرای 190 ختم قرآن کریم در گناباد
کد خبر: 3939857
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

اجرای 190 ختم قرآن کریم در گناباد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 190 ختم قرآن کریم از محل اجرای نیت موقوفات قرآنی شهرستان انجام شده است.

حجت‌الاسلام حسن تقوی‌مند، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۰ ختم قرآن کریم از محل موقوفات قرآنی شهرستان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این ختم‌های قرآنی توسط حافظان و مربیان طرح حفظ قرآن کریم و افراد با قرائت صحیح اجرا شده است، افزود: تعداد ۱۱۵ موقوفه قرآنی با نیت قرائت قرآن کریم برای واقفان خیراندیش و والدین آنها در شهرستان گناباد به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گناباد ادامه داد: موقوفه حاجیه بی بی با نیت قرائت قرآن کریم، تعزیه‌داری حضرت سیدالشهدا(ع)، اطعام به فقرا و مساکین، توزیع گوشت قربانی، مدرس اطفال، واعظ، افطاری در ماه رمضان، برگزاری جشن‌ها و اعیاد مذهبی وقف شده است.

وی اظهار کرد: منابع درآمد این موقوفه به دو قاری با قرائت صحیح داده می‌شود تا در سر مقبره واقف در روستای رهن هر کدام روزی یک جزء تلاوت کنند.

تقوی‌مند با اشاره به اینکه موقوفه حاجیه بی بی یک سهم از مدار جاریه روستای رهن و حدوداً ۷۰ من اراضی روستای ریاب است، گفت: خیرین و نیکوکاران می‌توانند  قسمتی از دارایی‌های خود را وقف کرده و باقیات صالحاتی از خود به جای بگذارند.
 
مهدی تسلیمی
انتهای پیام
captcha