امتی که به ارزش‌های خود پایبند باشد نابود نخواهد شد
کد خبر: 3945048
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
آیت‌الله‌العظمی مدرسی:

امتی که به ارزش‌های خود پایبند باشد نابود نخواهد شد

مرجع تقلید شیعیان در کربلای معلی بازگشت به ارزش‌های اسلامی را سبب پیشرفت و توسعه‌ جوامع برشمرد و اظهار کرد: امتی که به ارزش‌های خود پایبند باشد، نابود نخواهد شد.

امتی که به ارزش‌های خود پایبند باشد نابود نخواهد شدبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‎الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید شیعیان در کربلای معلی، 11 دی‌ماه در سخنرانی هفتگی خود، بازگشت به ارزش‌های اسلامی را سبب پیشرفت و توسعه‌ جوامع برشمرد و اظهار کرد: امتی که به ارزش‌های خود پایبند باشد، نابود نخواهد شد.

وی افزود: اهمیت بیش از حد به ظواهر تمدن، سبب تهی شدن تمدن‌ها از اصل خود می‌شود؛ همان اتفاقی که اکنون در آمریکا در حال وقوع است.

مؤلف تفسیر هدایت، همچنین تلاش‌های بیگانگان در جهت از بین بردن ارزش‌های دینی و اخلاقی از جوامع مسلمان را بی‌فایده دانست و گفت: تمامی این تلاش‌ها محکوم به شکست است. راه توسعه، بازگشت به ارزش‌های اصیل وحی است؛ البته این موضوع به معنی دشمنی با غرب و پیشرفت‌های آن نیست.

آیت‌الله مدرسی با اشاره به ایام سوگواری حضرت صدیقه کبری(س)، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) نور هدایت ما در زندگی است. تبعیت از راه و منش ایشان آینده‌ای درخشان برای ما رقم خواهد زد. رضایت خداوند متعال در گرو رضایت حضرت زهرا(س) است.

انتهای پیام
captcha