جامعه نیازمند سیره تربیتی فاطمی است
کد خبر: 3946779
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
نویسنده «فاطمه نگین جهان و جنان» در گفت‌وگو با ایکنا:

جامعه نیازمند سیره تربیتی فاطمی است

نویسنده «فاطمه نگین جهان و جنان» گفت: کتاب‌های بسیاری درباره حضرت فاطمه زهرا(س) به نگارش درآمده و موضوعات گوناگونی مورد توجه بوده، اما امروز جامعه ما نیازمند سیره تربیتی آن حضرت است.

جامعه ما نیازمند سیره تربیتی فاطمی استبه گزارش ایکنا؛ محمدرضا رمزی اوحدی، نویسنده و پژوهشگر دین در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره تألیفات با موضوع فاطمی گفت: درباره حضرت فاطمه زهرا(س) کتب بسیاری به رشته تحریر درآمده که اغلب به زندگینامه آن حضرت پرداخته است؛ یا موضوع خطبه فدک مورد توجه قرار گرفته است. با وجود اهمیت این موضوعات، جامعه ما نیازمند سیره تربیتی آن حضرت است و نویسندگان و محققان باید روی این موضوع کار کنند.

وی افزود: کتاب «فاطمه نگین جهان و جنان» به فضایل و مناقب حضرت زهرا(س) اختصاص دارد که از کتاب‌های حدیثی، تاریخی و تفسیری اهل سنت گردآوری شده است. شخصیت امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در کتب‌ اهل سنت، مجهول و ناشناخته نیست. فاطمه(س) در حالی مورد ظلم و ستم عده‌ای قرار گرفت و حرمت و حریمش بعد از رحلت رسول خدا(ص) هتک شد که علمای مفسر اهل سنت در کتب تفسیری خود بیش از صد آیه قرآن کریم را که در شأن ایشان نازل شده است، ذکر کرده‌اند و همه آن‌ها در فصل اول این کتاب آمده است.

رمزی اوحدی با اشاره به معرفی منابع مورد استفاده اهل سنت در این کتاب بیان کرد: با توجه به اینکه ممکن بود مخاطبان با علمای اهل سنت که از منابع آن‌ها در این کتاب استفاده شده آشنا نباشند، ضروری بود ضمن معرفی کتاب‌ها، نویسندگان و سایر آثارشان نیز معرفی شوند تا جایگاه علمی‌ آنها معلوم شود و اینکه چه کسی و در چه جایگاهی درباره حضرت زهرا (س) مطالب را ارائه می‌دهد.

جامعه ما نیازمند سیره تربیتی فاطمی است

وی ادامه داد: آیات قرآن کریم در تفاسیر شیعه و سنی به دو شکل به وجود مطهر حضرت فاطمه(س) اشاره دارد. یکی اشاره به اهل بیت(ع) که این عبارت شامل وجود پرخیر و برکت حضرت زهرا(س) نیز می‌شود، زیرا آن حضرت محور اهل بیت(ع) به شمار می‌رود. دیگر، روایاتی که در تفاسیر شیعه و سنی به صراحت با اسم و مشخصات به حضرت فاطمه(س) اشاره دارد و صرفاً از ایشان نام برده که در این کتاب از هر دو جنبه استفاده شده است.

این نویسنده یادآور شد: در رابطه با حضرت فاطمه(س) کتاب‌های دیگری با عناوین «فاطمه نگین عرش» و «۱۰۰۱ فضیلت از فاطمه زهرا(س)» نوشته‌ام که این آثار با رویکرد توجه به منابع شیعی بوده است. 

همچنین، کتاب «فاطمه نگین جهان و جنان» حاصل سال‌ها تحقیق محمدرضا رمزی اوحدی است که حاوی احادیث و روایات و همچنین مسائلی در شناخت فضائل و کرامات حضرت فاطمه زهرا(س) از منظر اهل سنت بوده و به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha