زیباسازی مسیر تردد زائرین و مجاورین حرم رضوی با استفاده از تایل یونی
کد خبر: 3948426
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴

زیباسازی مسیر تردد زائرین و مجاورین حرم رضوی با استفاده از تایل یونی

سرپرست شهرداری منطقه سه مشهد از زیباسازی مسیر تردد زائرین و مجاورین حرم مطهر امام رضا(ع) با استفاده از تایل یونی خبرداد.

زیباسازی مسیر تردد زائرین و مجاورین حرم رضوی با استفاده از تایل یونیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، امیدرضا رحمانیان، سرپرست شهرداری منطقه سه مشهد اظهار کرد: تایل یونی به علت نوع برش خاص آن، دارای استحکام بیشتری است و در سال‌های آینده از این نوع تایل به عنوان جایگزینی برای رنگ در تقاطع‌های همسطح استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین باتوجه به میزان بودجه و اولویت‌بندی، استفاده از تایل‌های پلیمری به جای تایل پرسی در برنامه قرار دارد.

سرپرست شهرداری منطقه سه مشهد بیان کرد: به علت فشار زیاد در هنگام ترمزگیری وسایل‌نقلیه به‌خصوص اتوبوس‌های بی آر تی، استفاده از این تایل‌ها به جای آسفالت سبب کاهش آسیب پذیری می‌شود.

رحمانیان درخصوص محل جای‌گذاری این تایل یونی، خاطرنشان کرد: محل جای‌گذاری این تایل یونی، حد فاصل میدان شهدا تا چهارراه شهدا در دو ضلع شمالی و جنوبی پیاده‌رو‌سازی است.

وی اضافه کرد: همچنین برای روشنایی این معبر، در قسمت میانی لاین تردد بی آر تی، ایستگاه چهارراه شهدا و رعایت حق تقدم چهارراه شهدا این تایل یونی نصب خواهد شد.

سرپرست شهرداری منطقه سه مشهد با اشاره به اینکه، این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیارد ریال در حال انجام است، گفت: تایل پلیمری نسبت به تایل‌های پرسی طول عمر بیشتری دارد، این تایل‌ها مسیر تردد زیباتری در اختیار زائرین و مجاورین حرم مطهر رضوی را قرار می‌دهد.

رحمانیان تصریح کرد: از ویژگی‌های دیگر این پروژه، می توان به همسطح شدن و تعریض پیاده‌رو جهت تردد بهتر و راحت‌تر عابرین پیاده با کمترین معارض در طول مسیر اشاره کرد.

وی ادامه داد: ایمن‌سازی محل تردد خط بی آر تی، مقاوم‌سازی و هدایت آب‌های سطحی از نهر قدیم با استفاده از لوله کاروگیت که باعث عدم رسوب‌گیری و شست‌وشوی راحت‌تر نسبت به کانال بتنی از ویژگی‌های برتر این پروژه نسبت به پروژه‌های قبل از آن است.

رحمانیان با بیان اینکه، نماسازی و زیباسازی ایستگاه بی آر تی یکی دیگر از ویژگی‌های این پروژه است، گفت: همچنین از تایل پلیمری به ضخامت ۶ سانتی‌متر در قسمت‌هایی از پیاده‌رو که محل دسترسی و تردد خودرو سواری استفاده می‌شود.

انتهای پیام
captcha