طرح بافت اطراف حرم رضوی موضوع عام جهان اسلام است
کد خبر: 3948463
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸

طرح بافت اطراف حرم رضوی موضوع عام جهان اسلام است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در مورد طرح بافت اطراف حرم رضوی، شورای شهر هیچ منفعت و دغدغه‌ای به‌ جز تحقق‌پذیری ندارد و نگاه ما، نگاه انسجام‌بخشی و همراهی است، چرا که با موضوع عام جهان اسلام روبرو هستیم.

طرح بافت اطراف حرم رضوی موضوع عام جهان اسلام استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، امروز 29 دی‌ماه، در صدوهفدهمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد، با اشاره به اینکه «امروز روز ملی هوای پاک است»، اظهار کرد: متاسفانه همچنان با افزایش آلودگی و آلاینده‌ها روبه‌رو هستیم. ۱۵۷ هزار تن از منابع متحرک و ۸۸ هزار تن منابع ثابت در آلودگی هوا نقش دارند و بیشترین نقش از منابع متحرک، یعنی خودروهاست.

وی با بیان اینکه شهرداری اقدامات کنترلی و نظارتی را انجام داده است، افزود: تاکنون با ۵۷۰۰ خودرو آلاینده برخورد شده و بر روی ۴۳۰۰ اتوبوس سامانه کاهش آلاینده نصب کرده‌ایم، شرایط آلودگی هوا نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نکرده است و فقط هفت روز شرایط ما بهتر بوده است.

حیدری بیان کرد: مهمترین موضوع در حوزه توسعه، حمل‌ونقل پاک است و شورا در این زمینه گام‌بزرگی برداشته است و توانسته بر روی ایستگاه‌های سنجش آلودگی سرمایه‌گذاری کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: در حال‌حاضر آنچه برای ما قابل اهمیت است، کاهش آمار کرونا است و متاسفانه کاهش این آمار همراه با تهدید بوده که اگر پروتکل‌ها رعایت نشود، به گفته رئیس علوم پزشکی مشهد، جهش چهارم بسیار خطرناک خواهد بود و مردم این شرایط را تثبیت‌ شده تلقی نکنند و به رعایت پروتکل‌ها ادامه دهند.

وی در خصوص طرح اطراف حرم مطهر رضوی، گفت: در این حوزه تصمیم‌گیری‌ها سخت و حساس است و اثرگذاری این تصمیم‌گیری‌ها، صرفا مختص به ساکنان و سرمایه‌گذاران نیست، بلکه فراتر از کشور و در سطح جهان اسلام است، این طرح با پشتیبانی اجتماعی سالی ۲.۵ درصد پیشرفت داشته است که با وجود چنین شرایطی بعید است اتفاقی رخ دهد.

حیدری با اشاره به اینکه از همه صاحب‌نظرانی که در این حوزه دغدغه دارند، درباره نقد گذشته و همچنین آنچه پیش رو داریم، دعوت به حضور می‌کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: شورای شهر هیچ منفعت و دغدغه‌ای به‌جز تحقق‌پذیری طرح ندارد. تک‌تک اعضاء دغدغه دارند و باید به افق ۱۴۰۵ با حجم زیاد زائر توجه شود، تحقق این طرح باید هدف و مسیر شورا و شهرداری شود و خروج از این مسیر خلاف قانون است.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ما نگاه انسجام‌بخشی و همراهی است و هیچ بحث شخصی‌ای وجود ندارد، این موضوع عام جهان اسلام است و همه برای اینکه طرح با کمترین مشکل و سریع‌ترین زمان اجرا شود، همکاری و همراهی کنند.

انتهای پیام
captcha