برگزاری دوازدهمین جشنواره رویش دانشگاهی در مشهد
کد خبر: 3949738
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸

برگزاری دوازدهمین جشنواره رویش دانشگاهی در مشهد

دوازدهمین جشنواره رویش دانشگاهی به همت دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

برگزاری دوازدهمین جشنواره رویش دانشگاهیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، دوازدهمین جشنواره رویش دانشگاهی در دو محور آثار و دستاوردهای فردی و گروهی و در 9 رشته برگزار خواهد شد. در بخش فردی این دوره از جشنواره، محور آثار شامل صنایع دستی، هنرهای تجسمی، ادبی، عکس، فیلمنامه، نمایشنامه و موسیقی و در بخش گروهی، محور آثار شامل فیلم، تئاتر و موسیقی است.

شرایط اختصاصی در بخش فردی شامل ارسال دو اثر در بخش فیلم‌نامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی، پنج اثر در بخش عکس که در این محور ویرایش آثار باید تا حدی باشد که به اصالت تصویر خدشه‌ای وارد نشود، ضمن اینکه آثار بدون امضای عکاس، واترمارک، لگو و ... باشد و اطلاعات تصویر در قالب توضیحات اثر ارسال شود.

در محور ادبی نیز در بخش شعر کلاسیک شامل غزل، قصیده، رباعی، دوبیتی، مثنوی و ... ، شعر نو شامل سپید و نیمایی، نثر ادبی شامل قطعه ادبی و کاریکلماتور، ترانه و داستان کوتاه مورد داوری قرار خواهد گرفت.

در بخش هنرهای تجسمی، علاقه‌مندان می‌توانند یک اثر در قالب تکنیک آزاد را به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند، ضمن اینکه در محور صنایع دستی هنرمندان می‌توانند آثار خود را در بخش مصنوعات فلزی، چوبی، سفالی، پارچه‌ای، فرش، گلیم و نگارگری و تذهیب به دبیرخانه ارسال کنند. بخش موسیقی، شامل تک‌نوازی سازهای ایرانی، جهانی و آواز است که در این خصوص نوازنده و خواننده بایستی یک قطعه تصویر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

در بخش گروهی و در محور تئاتر، شامل تئاتر خیابانی، تئاتر صحنه، تعزیه و آیین‌های عاشورایی و تئاتر مونولوگ، هنرمندان می‌توانند اقدام به ارسال نام بازیگران و عوامل گروه کرده و فایل متنی چکیده داستان را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

همچنین در رشته فیلم که شامل فیلم کوتاه و مستند است نیز نام عوامل و بازیگران اثر و چکیده داستان باید به دبیرخانه ارسال شود. در بخش موسیقی نیز گروه‌نوازی سازهای ایرانی، جهانی و فعالیت‌های گروهی موسیقی مذهبی و آیینی، سرودهای انقلابی، موسیقی نواحی، موسیقی سنتی و اصیل، موسیقی کلاسیک و مردمی جزء محورهای جشنواره بوده و ارسال نام عوامل و چکیده داستان و اثر به دبیرخانه ضروری است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا 20 بهمن به دبیرخانه دانشگاه فردوسی، مجمع کانون‌های فرهنگی و هنری، دبیرخانه جشنواره رویش دانشگاهی و به نشانی Kanoon.umg@gmail.com ارسال کنند. همچنین هنرمندان برای شرکت در این جشنواره  می‌توانند با شماره 05138806469 تماس  بگیرند.

انتهای پیام
captcha