برگزاری مسابقه کتابت قرآن برای هنرمندان زنجانی
کد خبر: 3950188
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴

برگزاری مسابقه کتابت قرآن برای هنرمندان زنجانی

مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری مسابقه کتابت قرآن خبر داد و گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه تا ۳۰ بهمن‌ماه فرصت دارند.

برگزاری مسابقه کتابت قرآن برای هنرمندان زنجانیحجت‌الاسلام اسماعیل مرادخانی، مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: فراخوان دومین دوره مسابقات ملی کتابت قرآن از طرف سازمان اوقاف اعلام شده است و علاقه‌مندان می‌توانند تا 30 بهمن‌ماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی اعلام کرد: موضوع مسابقه در رده «کاتبان جوان» نظیره‌نویسی از خط میرزااحمد نیریزی است و افراد متولدین بهمن 57 به بعد در این رده سنی نظیره‌نویسی از سوره فلق طبق تصویر ارائه شده در فراخوان را نگارش و اصل اثر را به مدرسه کتابت قرآن ارسال کنند و کسانی که سوره فلق را با تناسب زیبنده‌تر در مستطیل ایستاده ترکیب کنند، امتیاز بیشتری خواهند داشت.

این مسئول موضوع مسابقه در رده « کتابت فاخر» را نیز نگارش یک سوره در دو صفحه از مصحف شریف به خط نسخ ایرانی عنوان کرد و افزود: شرکت‌کنندگان در این رده نیز باید سوره مبارکه نبأ را با صفحه‌بندی و سطربندی مطلوب در قالب دو صفحه متناظر نگارش و اصل کتابت را به مدرسه کتابت قرآن ارسال کنند.

مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان یادآور شد: اندازه عرض قلم در رده کاتبان جوان 2 میلی‌متر بوده و در صورت تمایل می‌توانند از مرکب رنگی استفاده کنند و در رده کتابت فاخر اندازه قلم 1.5 میلی‌متر است و شرکت‌کنندگان ملزم به استفاده از مرکب مشکی هستند.

وی تصریح کرد: استفاده از کاغذهای صنعتی یا دست‌ساز به اختیار شرکت‌کنندگان است و امضا کردن و ایجاد هرگونه علامت مشخص سبب حذف از مرحله داوری خواهد شد و آثار ارسالی باید عاری از تذهیب، تشعیر و نگارگری باشد و تنها در صورت تمایل شخصی مجاز به قطعه‌بندی اثر هستند.

مرادخانی ادامه داد: برای هنرمندانی که به مرحله نهایی راه یافتند، گواهی صادر خواهد شد و برای مسابقات آتی در اولویت حمایت دبیرخانه مسابقات قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha