قرآن؛ زمینه تبلور دانش در میان سرمایه‌های انسانی نیروی دریایی / رونمایی از ناوشکن دنا در دهه فجر
کد خبر: 3951181
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
امیر دریادار خانزادی بیان کرد:

قرآن؛ زمینه تبلور دانش در میان سرمایه‌های انسانی نیروی دریایی / رونمایی از ناوشکن دنا در دهه فجر

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه یکی از زمینه‌های بسیار مهم تبلور فرهنگ اسلامی ـ ایرانی در مجموعه سرمایه‌های انسانی نیروی دریایی، قرآن و فعالیت‌های قرآنی است، گفت: اگر تأسی و انس کاملی با قرآن داشته باشیم و آن را بفهمیم و این فهم را در همه امور خودمان جاری کنیم، حتماً آن اتفاق خوبی که برای نیروی دریایی باید بیفتد، شاهد خواهیم بود.

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به بندرعباس، امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اولین محفل کاروان قرآنی انقلاب در بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن در عرشه ناوبندر جمهوری اسلامی ایران مکران گفت: همه آنچه که داریم از قرآن کریم و آموزه‌های دینی و انقلابی است.

وی افزود: در 42 سال گذشته، حرکت بانشاط، باقدرت و پرافتخاری از سوی جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف و زیر شدیدترین تحریم‌ها شکل گرفته است و هر چه جلوتر آمده‌ایم، این حرکت به بار نشسته و به نقاط افتخارآفرینی رسیده است. این حرکت، ظرفیتی ایجاد کرده است که این انقلاب و این ملت به برکت اسلام و انقلاب زیر بار هیچ زور و قدرتی نمی‌رود و پنجه در پنجه قدرت‌های استکباری انداخته‌اند و ان‌شاالله دامنه نفوذ این حرکت انقلابی، هر روز برای ملت‌های آزادی‌خواه، توسعه پیدا خواهد کرد.

دریادار خانزادی بیان کرد: آنچه در این سال‌ها در مجموعه نیروهای مسلح شاهد بوده‌ایم، حرکت گام به گام و پیش‌رونده در بستر انقلاب بوده است. ظرفیت‌های دفاعی و امنیتی بومی به شکل توانمندی با اتکا به جوانان این مملکت و ظرفیت‌های فناورانه‌ای که در این سال‌ها شکل گرفته، تولید شده است. امروز انبوه و انباشتی از توانایی‌های صنعتی، علمی و فناورانه برای تولید تسلیحات دفاعی در اختیار داریم. در این سال‌ها شاهد بوده‌ایم که یکی پس از دیگری فناوری‌های پیچیده دفاعی دریایی شکل گرفته و ناوها و زیردریایی‌های مختلف به نیروی دریایی ملحق شده‌اند. ان شاالله در همین ایام بهمن‌ماه، شاهد ملحق شدن ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دنا خواهیم بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در ساخت این ناوشکن از ظرفیت مجموعه وزارت دفاع نهایت استفاده شده و در بهمن‌ماه یک تولید ایرانی تمام عیار قدرتمند در کنار سایر تجهیزاتی که تولید شده به نیروی دریایی ملحق خواهد شد. امروز امنیت و آرامش با اقتداری را در منطقه داریم و قدرت‌های استکباری این را فهمیده‌اند که نوبت جمع کردن دست و پای آنها از منطقه فرا رسیده است. حتما شاهد افول آنها و توسعه این ظرفیت تمدنی اسلامی ایران عزیز، در منطقه و جهان خواهیم بود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا در مورد میزبانی نیروی دریایی ارتش از کاروان قرآنی طی سه سال گذشته و در روز دوازدهم بهمن‌ماه گفت: یکی از موضوعات مهم در نیروی دریایی، سرمایه‌های انسانی است و به برکت انقلاب ما از همان روزهای آغازین، مجموعه‌های آموزشی را در نیروی دریایی ایجاد کردیم و همه نیروی انسانی مورد نیاز در این مراکز آموزشی، تربیت می‌شوند.

دریادار خانزادی اظهار کرد: یکی از مواردی که برای تبلور فرهنگ اسلامی ـ ایرانی در مجموعه سرمایه‌های انسانی نیروی دریایی بسیار مهم است، قرآن کریم است که همه چیز ما از این کتاب الهی است. اگر تأسی و انس کاملی با آن داشته باشیم و بتوانیم آن را بفهمیم و این فهم را در همه امور خودمان جاری کنیم، حتماً آن اتفاق خوبی که برای نیروی دریایی باید بیفتد، اتفاق خواهد افتاد. این اتفاق خوب هم چیزی جز ایمان، شجاعت، دانش و ظرفیت‌های معنوی و بصیرت‌افزا نیست.

وی در پایان در مورد ناوبندر جمهوری اسلامی ایران مکران بیان کرد: این ناوبندر، دست بلند نظام و دست اقتدارآفرین ملت ایران در دریاست، نباید به این ناوبندر به چشم یک ناوشکن نگاه کنیم، بلکه باید به چشم ظرفیت دفاعی بزرگی نگاه کرد که می‌تواند پشتیبانی‌های عظیمی را برای تداوم عملیات در دریا فراهم کند. مکران، نمایشی از توانایی‌های جوانان ایرانی است که می‌توانند هر ظرفیتی را امروز با دانشی که در ایران اسلامی وجود دارد، انجام دهند.

انتهای پیام
captcha