انقلاب اسلامی اسلام را به منزله راه سعادت به مردم جهان شناساند
کد خبر: 3952499
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
امام جمعه بهمئی:

انقلاب اسلامی اسلام را به منزله راه سعادت به مردم جهان شناساند

حجت‌الاسلام افروغی گفت: بزرگترین دستاورد انقلاب این است که نظام جمهوری اسلامی ایران جهان را از بردگی فکری و بردگی نظامی و استعماری نجات داد.

حجت الاسلام سید محمدیوسف افروغی، امام جمعه شهر بهمئی، در گفت‌وگو با ایکنا ضمن تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی این دستاوردها را به لحاظ کثرت در تعداد و عمق آن فراوان دانست و گفت: دستاوردهای انقلاب را در سطوح مختلف می‌توانیم ببینیم. مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب همان شعارهایی است که مردم در مبارزات خود آن‌ها را سر می‌دادند. یکی از این شعارها «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود که تا حد زیادی به آن رسیدیم.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به سطوح مختلف استقلال گفت: در حوزه استقلال ما سطوح مختلفی داریم؛ استقلال سیاسی، فرهنگی، علمی، نظامی و... که ذیل هرکدام از این‌ها دنیایی از مباحث وجود دارد. ما در حوزه‌های گوناگون روی پای خود ایستاده‌ایم. بالاتر از این شعارها، بزرگترین دستاورد انقلاب این است که نظام جمهوری اسلامی ایران جهان را از بردگی فکری و بردگی نظامی و استعماری نجات داد. یعنی نه تنها خودش نجات پیدا کرد بلکه نگاه‌های دنیا را نسبت به مسائل گوناگون عوض کرد و بسیاری از کشورها به همین واسطه تغییر پیدا کرد.

افروغ اظهار کرد: بسیاری از نظریات جامعه‌شناسی و نظرات اقتصادی که بر مبنای آن بود، حتی بسیاری از نظریه‌های سیاسی با وقوع انقلاب اسلامی عوض شد. بشر متوجه شد راه دیگری برای سعادتمندی وجود دارد و آن راه اسلام است. برخی از کشورها به اندازه ایران نتوانستند تحول ایجاد کنند اما طرز تفکر ایران به برخی از گروه‌ها انتقال پیدا کرد. مثلا اعضای جبهه مقاومت یا برخی از گروه‌های سیاهپوست در آمریکا که حتی مسلمان نبودند ولی طرز تفکر آزادی برای جدایی از بردگی فکری جهانی به خصوص استعمارگران معروفی نظیر آمریکا و رژیم صهیونیسیتی بین آن‌ها منتشر شد.

امام جمعه بهمئی با اشاره به آزادی بیان و رواج آن در جامعه پس از انقلاب گفت: روزی در دانشگاه‌های ما اگر دانشجوی مذهبی می‌خواست نماز بخواند ممکن بود خجالت بکشد اما الان دانشگاه‌های ما به حدی رسیده‌اند که در دانشگاه‌ها مسجد داریم و جوان امروزی با افتخار به عبادت خودش می‌رسد. ما جذاب‌ترین و زیباترین اعتکاف را در دانشگاه داریم. در زمان قبل از انقلاب این چیزها نبود. البته موضوع استقلال فرهنگی عمیق‌تر از این است ولی نکته اینجاست که ما باور کردیم که دین اسلام زیباست، به سمت آن رفتیم و به آن معتقد شدیم.

وی با اشاره به استقلال نظامی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هواپیماهای مدل اف که برخی از مدل‌هایش در ایران وجود دارد در زمان قبل از انقلاب با وجود این همه پایگاه نظامی، ایرانی‌ها حق تعمیرات جزیی و اساسی را بر روی این هواپیماها نداشتند. بسیاری از این تعمیرات در آمریکا انجام می‌شد اما ما امروز به جایی رسیده‌ایم که هواپیمای شکاری تولید می‌کنیم و آن را به تولید انبوه رسانده‌ایم. این تنها یکی از گوشه‌های پیشرفت ماست. در حوزه راداری ما اصلا عملکرد خوبی نداشتیم. به جز سیستم‌های امریکایی سامانه راداری دیگری نداشتیم. در حوزه پدافند هوایی نیز به فرمان مقام معظم رهبری بدین صورت شکل گرفت و رشد کرد.

افروغی بیان کرد: در حوزه‌های نظامی امروز می‌گوییم اگر آمریکایی‌ها حتی احتمال بدهند در نبرد با ایران می‌توانند پیروز شوند لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند. این همه شهر موشکی که ذره‌ای از آن را دنیا می‌بیند همین مقدار برای ما بازدارنده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسن تهرانی مقدم گفت: روزی ایشان و برخی از دوستانشان به برخی از کشورهای می‌رفتند تا چیزی از دیگران یاد بگیرند اما به لطف خدا امروز ما می‌توانیم دستاوردهای موشکی خود را به کشورهای دیگر صادر کنیم. در حوزه‌های پهپادی نیز ما جزو کشورهای طراز هستیم. با این زحمات جوانان ایران عمق راهبردی ایران بسیار زیاد شد که هیچ وقت در طول تاریخ به وضعیت فعلی نبوده‌ایم.

افروغی اظهار کرد: روزگاری مرزهای ایران بسیار گسترده‌تر از امروز بود ولی امروز عمق راهبردی ما افزایش یافته است. ما تا دریای کارائیب کشتی‌های نفتی خود را می‌فرستیم و در حالی که آمریکا ما را تهدید می‌کند ما نیز او را تهدید می‌کنیم.
وی در پایان گفت: در حوزه‌های علم و تکنولوژی نیز بعد از انقلاب بسیار پیشرفت کردیم. روزگاری پزشکان هندی و پاکستانی در کشور ما طبابت می‌کردند ولی امروز ایران به قطبی توریستی در حوزه پزشکی تبدیل شده است. بسیاری از مردم کشورهای حوزه خلیج فارس به خاطر رعایت مسائل اخلاقی در نظام جمهوری اسلامی ایران که یکی از تفاوت‌های اساسی ما با جهان غرب است برای بسیاری از بیماری‌ها خصوصا بحث درمان ناباروری به کشور ما می‌آیند. در سلول‌های بنیادی، لیزر، نانو تکنولوژی، هسته‌ای و.... جزو برترین‌های دنیا هستیم. در هندسه دانش و تکنولوژی کشورمان ایران در حال حرکت بر روی مرز تکنولوژی است. در المپیادهای علوم پایه نیز پا به پای کشورهای جهان و متناسب با سن انقلاب حتی جلوتر از کشورهای جهان قدم برداشته ایم.

انتهای پیام
captcha