دهقانکار: فقط 172 شعر در حوزه کودک و نوجوان داشتیم
کد خبر: 3952553
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
گزارش ایکنا از نشست خبری جشنواره شعر فجر/

دهقانکار: فقط 172 شعر در حوزه کودک و نوجوان داشتیم

دبیر علمی پانزدهمین جشنواره شعر فجر گفت: در حوزه کودک و نوجوان نیز ۱۷۰ اثر رسیده که به نظر می‌‎رسد نیاز به تأمل بیشتری دارد زیرا اگر همینگونه پیش برویم در سال‌های آتی آثار مناسب کمی و کیفی برای ورود به جشنواره نخواهیم داشت.

شعرهای قابل تأمل کودک و نوجوان جشنواره شعر فجربه گزارش خبرنگار ایکنا، دومین نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر امروز ۱۹ بهمن با حضور ایوب دهقانکار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، مریم جلالی دبیر علمی و مصطفی راضی جلالی، دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی شعر فجر برگزار شد.

مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران شرایط کرونا باعث شد، پیوند منطقی بین حوزه کتاب و فضای مجازی تعریف کنیم. هرچند محدودیت‌‎های کرونایی ما را از برگزاری محافل حضوری شعر فجر محروم کرد.

وی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی شعر فجر در گذشته طی سه روز و به صورت محدود برگزار می‌شد، اما امسال با استفاده از فضای مجازی کارگاه‌ها به مدت دو ماه برگزار شده است و حتی شرکت‌کنندگانی از خارج کشور داشتیم، از این رو این شرایط با وجود محدودیت‌ها و سختی‌ها، برکاتی نیز داشته است.

مریم جلالی دبیر عملی جشنواره شعر فجر در ادامه این نشست گفت: یکی از این نکات مهم جشنواره استقبال از آن از نظر کمی بسیار بالا بود و آثار فراوانی از بانوان شاعر به دستمان رسیده است که نوید‌های خوبی از آینده شعر در میان بانوان دارد.

وی افزود: با کمک دبیر اجرایی طرح خوبی برای انتخاب داوران داشتیم، اما تمام این بخش‌ها حتی گزینش داوران با نگاه کمیته علمی انجام شد و توانستیم کسانی را انتخاب کنیم که چند ویژگی مهم از جمله مقاله و آثار مطلوب را دارا بودند.

جلالی با اشاره به بخش پژوهش جشنواره گفت: تعداد آثار پژوهشی رسیده ۲۸۶ اثر است که به نظرم این بخش، ویژه است، چون آثار از نظر کمی خوب بود و آثاری از میان مؤلفان و پژوهشگران صاحب‌نام دریافت کردیم. در حوزه کودک و نوجوان نیز ۱۷۰ اثر رسیده که به نظر می‌‎رسد نیاز به تأمل بیشتری دارد؛ زیرا اگر همینگونه پیش برویم در سال‌های آتی آثار مناسب کمی و کیفی برای ورود به جشنواره نخواهیم داشت.

مصطفی رازی جلالی دبیر اجرایی جشنواره شعر فجر نیز ادامه داد: در بخش شعر بزرگسال ۱۰۵۰ اثر در بخش درباره شعر ۲۸۶ اثر و کودک و نوجوان ۱۷۲ اثر بررسی شد.

وی با اشاره به مراسم اختتامیه نیز گفت: اختتامیه شعر فجر ساعت ۱۰ صبح یکشنبه، ۲۶ بهمن در تالار وحدت با حضور وزیر ارشاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha