رمز رسیدن به حقیقت بندگی و تکامل بشری قبول ولایت ائمه(ع) است
کد خبر: 3953503
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
امام جماعت مسجد فخریه:

رمز رسیدن به حقیقت بندگی و تکامل بشری قبول ولایت ائمه(ع) است

امام جماعت مسجد فخریه گفت: می‌توان گفت رمز رسیدن به حقیقت بندگی و تکامل بشری قبول ولایت امیرالمؤمنین(ع) و امامت ائمه معصومین(ع) است و بهره‌مندی از محضرشان به دوران حیات آنان ختم نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن محمدی‌طباطبایی، امام جماعت مسجد فخریه، 23 بهمن‌ماه در مراسم هفتگی قرائت زیارت عاشورا با اشاره به آیه پنجم سوره مبارکه مائده، گفت: اینکه در آیه مذکور اشاره می‌کند دین اسلام در روز غدیرخم به اکمال رسید این اکمال منوط به شناخت مناسب ولایت امیرالمؤمنین(ع) و اولاد طاهرینش است. امام صادق(ع) در روایتی فرمودند: خداوند ما را به نیکوترین خلقت آفرید و در آسمان و زمین خزانه‌دار علوم خویش قرار داد لذا اگر ما نبودیم خداوند عبادت نمی‌شد.

وی ادامه داد: می‌توان گفت رمز رسیدن به حقیقت بندگی و تکامل بشری قبول ولایت امیرالمؤمنین(ع) و امامت ائمه معصومین(ع) است، بهره‌مندی از وجود ائمه و برکات ایشان اختصاص به زمان حیات آنان ندارد و شامل زمان ممات آنان نیز خواهد شد.

محمدی‌طباطبایی افزود: در روایتی از پیامبر(ص) نقل شده است که‌ ای علی خداوند قبر تو و فرزندانت را بقعه‌هایی از بهشت قرار داده و دل‌های پاکان از خلق خود را چنان به سوی شما گرایش داده که در راه شما و تعمیر قبور شما تمام ناملایمات و رنج‌ها را تحمل می‌کنند و به این طریق به خدا تقرب می‌جویند.

امام جماعت مسجد فخریه در ادامه درباره زیارت قبور معصومین(ع) که جزء سیره رفتاری اهل بیت(ع) است، گفت: توصیه به زیارت اماکن متبرکه در سیره امامان معصوم(ع) نیز قابل رؤیت است و تنها به گفتار آنان ختم نمی‌شود چراکه طبق نقل مورخان اول زائر قبر حضرت علی(ع) نوه بزرگوارشان امام صادق(ع) بودند.

محمدی‌طباطبایی اهدای ثواب بسیار زیاد در مقابل پیاده‌روی به‌سوی قبر سیدالشهدا(ع) را دلیل تسلیم محض بودن حضرت در مقابل خدا دانست و در پایان با طرح این پرسش که وقتی با خواندن زیارت عاشورا دیدار حضوری با اهل بیت(ع) صورت نمی‌گیرد چه لزومی به خواندن آن است، گفت: خواندن زیارت پرفیض عاشورا علاوه بر کتاب شریف مفاتیح‌الجنان در روایات نیز توصیه شده است؛ تا جایی که گفته شده وقتی از حرم جد ما سیدالشهدا(ع) دور هستید و نمی‌توانید به کربلا بروید به پشت‌بام خانه خود رفته و رو به جانب قبر جد ما سلام عرض کنید، این مطلب نشان از این است که سلام از دور نیز همانند سلام در کنار ضریح ائمه(ع) به خدمتشان خواهد رسید و بُعد سفر مانع سلام نیست.

محمد ایمانی‌مهر
انتهای پیام
captcha