جزئیات گردهمایی مدیران دارالقرآن‌های آموزش و پرورش
کد خبر: 3953712
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
در نشست خبری محمدرضا مسیب‌زاده مطرح شد؛

جزئیات گردهمایی مدیران دارالقرآن‌های آموزش و پرورش

در هم‌اندیشی برگزاری پنجمین دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن‌های آموزش و پرورش سراسر کشور، که 27 بهمن‌ماه برگزار می‌شود، بر جنبه‌های تبلیغی و ترویجی این گردهمایی و تجلیل از خادمان قرآن و ایجاد وحدت‌رویه تأکید شد.

در انتظار عکس///از جنبه تبلیغی و ترویجی گردهمایی مدیران دارالقرآن‌ها تا تجلیل از منتخبانبه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری(مجازی) محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با موضوع برگزاری پنجمین دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن‌های سراسر کشور، شنبه، 25 بهمن‌ماه به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

مسیب‌زاده اظهار کرد: این جلسه با حضور بیش از 900 نفر و 750 نفر از مدیران دارالقرآن های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اتفاقات ارزشمند که در ماه‌های اخیر با جدیدت دنبال شد، تولید و تأمین محتوا در پایگاه مجازی قرارگاه قرآن، عترت و نماز بود، افزود: این امر جای قدردانی دارد که در شرایط کرونایی فعالیت‌های قرآنی معاونت پرورشی و فرهنگی در حوزه قرآنی چون محافل، برگزاری جشن تکلیف، مسابقات و .. با جدیت دنبال شد.

مسیب‌زاده اضافه کرد: هر دوساله شاهد برگزای گردهمایی ادارات قرآن، عترت ونماز و کارشناسان و مسئولان مناطق استان‌ها را شاهد هستیم و یک سال در میان نیز گردهمایی مدیران مراکز دارالقرآن‌ها را برگزار می‌کنیم. امسال از ابتدای سال تحصیلی تلاش شد تا این همایش توانمندسازی و گردهمایی مدیران انجام شود و این شرایط مهیا شد تا در بستر فضای مجازی تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه این گردهمایی از دوشنبه، 27 بهمن‌ما آغاز می‌شود، گفت: مقدمات ویژه برای این کار تهیه شده است. می‌توان به عنوان ناظر بگویم در حال حاضر، دارالقرآن‌ها در بهترین شرایط نسبت به سال‌های گذشته هستند، این به معنای این نیست که نمی‌توانند بهتر شوند، بلکه باید فعالیتشان بهتر شود.

مسیب‌زاده با اشاره به اینکه دارالقرآن‌ها هم به لحاظ انسانی و هم ساختار فنی و آی‌ تی در فضای خوبی هستند، اظهار کرد: هدف اصلی از این مدل برگزاری گردهمایی‌ها، جنبه تبلیغی ترویجی و تجلیل از خادمان قرآن کریم است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: این گردهمایی به منظور وفاق و همدلی و توجه جدی و تبادل تجربیات انجام می‌شود که به این بهانه از زحمات عزیزان مراکز دارالقرآن‌ها (که امسال نیز با درگیری کرونا فعالیت‌هایشان را در بستر مجازی ادامه دادند) تجلیل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری برنامه‌ها در فضای مجازی دشوارتر از فضای حقیقی است، اضافه کرد: مراکز دارالقرآن‌ها به عنوان بازوان فکری و عملیاتی در کنار کارشناسان مناطق و رؤسای ادارت فعالیت می‌کنند.

مسیب‌زاده با اشاره به تذکرات اداری و اجرایی این گردهمایی، اضافه کرد: همواره تأکید ما بر حفظ جزء سی‌ام قرآن بود که این از فعالیت‌های جدی فوق برنامه آموزش و پرورش بوده است. از اتفاقات مبارک دستورات جلسات شورای آموزش و پرورش استان‌ها، این است که طرح ملی حفظ قرآن و طرح مبین جزو دو دستور مهم آن است، لذا از رؤسای ادارات خواستارم تا این دو موضوع را همواره از شورای آموزش و پروش استانشان پیگیر باشند.

وی اظهار کرد: استان‌های فارس و خراسان رضوی با حدود 50 مرکز، بیشترین دارالقرآن‌های آموزش و پرورش را دارا هستند.

مسیب‌زاده با اشاره به برنامه‌های جانبی این گردهمایی اضافه کرد: بازدید از حرم امام، بازدید از برج میلاد و سایر برنامه‌هایی که به صورت حضوری برای این گردهمایی در نظر گرفته می‌شد، به صورت مجازی برگزار می‌شود. همچنین طی این گردهمایی از مسئولان کشوری در حوزه قرآن، عترت و نماز و همچنین از وزیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی و فرهنگی و نظرات سایر مدیران و رؤسای ادارات استان‌ها استفاده خواهیم کرد. این امر به منظور تجربه‌گردانی و رسیدن به وحدت رویه انجام خواهد شد.

وی در پایان به مدیران دارالقرآن‌ها تذکر داد: در دارالقرآن‌ها باید از منابع مصوب و محتوای آموزشی اعلام و تهیه شده، استفاده شود یا مدیران دارالقرآن‌ها می‌توانند منابع پیشنهادی خود را براساس سرفصل‌های تعیین شده، ارائه کنند و پس از تأیید از سوی اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، استفاده کند.

در ادامه این جلسه میکائیل باقری، معاون اداره‌کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش و قائم مقام ستاد برگزاری این گردهمایی گفت: تجربیات ارزنده در حوزه مجازی اعم از برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی به همت خراسان رضوی و شهرسان‌های استان تهران و مسابقات مدیحه‌سرایی و ابتهال‌خوانی به میزبانی سمنان به دست آوردیم و این تجربیات نشان داد که برگزاری مانور پیش از آغاز این گردهمایی‌ها موجب موفقیت و آمادگی بیشتر شرکت‌کنندگان دوره می‌شود. بنابر این پیش از این گردهمایی، مانوری، فردا، 26 بهمن‌ماه در قالب دو گروه مدیران و کانال تلاش هوشمندانه(ویژه کارشناسان و رؤسای ادارات) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دریافت فیلم کوتاه از مدیران دارالقرآن‌های مجهز و دارای تجربیات موفق و اشتراک‌گذاری 8 تا 12 فیلم ارسالی مدیران، اظهار کرد: مدیران دارالقرآن‌ها و تمامی شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها، اطلاعات خود را در سامانه همگام به منظور برنامه‌های آینده و تجلیل از آنها، ثبت کنند.

در پایان نیز رضا بهشتی، معاون اداره اقامه نماز نیز بر ضرورت توانمندسازی کارکنان به منظور ایجاد سازمان توانمند، تأکید کرد و گفت: هنگامی که کارشناس موفق در دارالقرآن داشته باشیم، منجر به دارالقرآن موفق می‌شود، بنابر این توانمندسازی، ابزار رقابتی نیروی انسانی است. یک نیروی انسانی اگر توانمند باشد آن هنگام است که شایستگی افراد افزایش پیدا می‌کند و موجب ایده‌های ناب می‌شود.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره کشوری «شده‌ام 9 ساله» در 21 اسفندماه در حرم حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: این جشنواره ویژه دانش‌آموزان دختر پایه سوم ابتدایی در نظر گرفته شده است. همچنین اجلاسیه نماز دانش‌آموزی هر ساله از سوی ستاد اقامه نماز به صورت متمرکز برگزار می‌شود که امسال طی رایزنی‌های انجام شده قرار است به میزبانی استان یزد برگزار شود و امید است که با همکاری و تعامل خوب، شاهد برپایی باشکوه آن باشیم.

انتهای پیام
captcha